Matsushita podpoří svou značku Panasonic
Japonská společnost Matsushita Electric Industrial známá výrobky značek Panasonic, National a Technics, oznámila, že chce posílit postavení značky Panasonic na světových trzích a bude ji propagovat jako hlavní obchodní značku.
V připravované celosvětové kampani se objeví nový slogan “Panasonic ideas for life”, který odráží firemní strategii – orientaci na potřeby zákazníka už v počátečních fázích vývoje produktů Panasonic. Slogan bude součástí veškeré firemní komunikace a všech reklamních aktivit společnosti.
Změna strategie vychází z potřeby sjednotit komunikaci značky. Mimo japonské trhy se totiž značka Panasonic podílí na celkovém prodeji 90 %. Značku National začala Matsushita Electric používat na domácím trhu v roce 1927 z podnětu zakladatele společnosti Konosuke Matsushity. Zanedlouho se domácí spotřebiče pod tímto označením staly v Japonsku velmi populární a rychle se rozšířily i na zahraniční trhy. Značka Panasonic se poprvé představila v roce 1961 ve Spojených státech, kde měly značku National již zaregistrovanou jiné společnosti a proto ji Matsushita Electric nemohla použít. Po úspěšném přijetí ve Spojených státech, se značka Panasonic v roce 1979 začala používat i v Evropě a koncem 80. let rovněž v ostatních regionech, kde se ovšem domácí spotřebiče stále prodávaly a prodávají pod označením National.
V rámci zavádění nové strategie se do konce března 2004 změní označení všech domácích spotřebičů z National na Panasonic. Tato změna se týká regionů Jihovýchodní Asie, Střední Východ a Čína. V Japonsku se bude značka National používat i nadále.
-bob-