Kutily Pata a Mata koupil Murdochův kanál Fox Kids

9. 4. 2003 11:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Seriál večerníčků Pat a Mat/… A je to! si od společnosti Ateliéry Bonton Zlín koupil televizní kanál Fox Kids z impéria australského mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Cenu transakce obě strany tají. S odvoláním na týdeník Prague Business Journal to napsaly dnešní Lidové noviny.
Divize Fox Kids Europe dokončila zhruba roční jednání o koupi práv k seriálu koncem února. „Pat a Mat jsou roztomilým českým seriálem, oblíbeným u dětí i jejich rodičů, z nichž mnozí se na něj dívali ještě jako děti. Proto byl pro nás ideální akvizicí,“ citují LN programového ředitele Fox Kids Central Europe Phila Sissonse.
Kanál Fox Kids Europe koupil v první fázi 26 dílů večerníčku z první série produkované koncem 70. let. Od 3. února mohou seriál sledovat diváci kanálu v ČR, Maďarsku, Polsku, Řecku a na Slovensku.
Murdochovi lidé zahájili jednání o koupi zbylých epizod seriálu ze 70. let a chtějí prý koupit i 28 nových dílů, které v současné době produkují zlínské ateliéry.
Seriál o dvou kutilech Patovi a Matovi vytvořil koncem 70. let producent Lubomír Beneš. Autorem výtvarné podoby figurek je Vladimír Jiránek. V uplynulých 20 letech mohli tento seriál zhlédnout diváci ve více než 80 zemích, dodávají LN.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.