Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Konkurence dostala od Microsoftu šanci

Redakce MAM23. 4. 2003

Konkurenti největšího výrobce softvaru na světě – amerického Microsoftu – mají po čtyřech letech soudních sporů možnost prosadit se výrazněji se svými výrobky. Firma v úterý oznámila, že zlevní licenční poplatky zdrojových kódů svých operačních systémů Windows. Ty jsou nainstalovány v naprosté většině počítačů po celém světě.
Konkurenci se tak otevře možnost vytvářet kvalitnější a stabilnější programy, protože je budou moci tvořit operačnímu systému přímo na míru, uvedla agentura Bloomberg. Až dosud byly poplatky tak vysoké, že se zakoupení licencí firmám nevyplatilo.
Microsoft ještě pracuje na konečných detailech koncesí s americkým ministerstvem spravedlnosti, nechce proto zveřejnit přesné detaily.
Ministerstvo pouze oznámilo, že změny v licenčních podmínkách budou podstatné. Resort dohlíží na tržní chování Microsoftu od loňského listopadu.
Ostatní výrobci programů tento krok vítají, ve svých vyjádřeních jsou však opatrní.
“Jsme rádi, že Microsoft dostál svým slibům, obáváme se však toho, aby se příslib po velkém mediálním rozruchu nerozplynul,” uvedl dobře informovaný zdroj z firmy Sun Microsystems, který si nepřál být jmenován.
Sun, Oracle a AOL Time Warner by mohly z výhodných podmínek těžit nejvíce, protože vyrábějí internetové prohlížeče aplikace pro internetové servery a operační systémy, uvádí agentura Reuters.
O zpřístupnění zdrojového kódu rozhodl loni v listopadu americký federální soud.
Hospodářské noviny, 23.4.2003, autor: (haf)

×

Češi strávli o svátcích u televizorů čtyři hodiny

Starší článek

Srbsko má nový zákon o informacích

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více