Konkurence dostala od Microsoftu šanci

23. 4. 2003 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Konkurenti největšího výrobce softvaru na světě – amerického Microsoftu – mají po čtyřech letech soudních sporů možnost prosadit se výrazněji se svými výrobky. Firma v úterý oznámila, že zlevní licenční poplatky zdrojových kódů svých operačních systémů Windows. Ty jsou nainstalovány v naprosté většině počítačů po celém světě.
Konkurenci se tak otevře možnost vytvářet kvalitnější a stabilnější programy, protože je budou moci tvořit operačnímu systému přímo na míru, uvedla agentura Bloomberg. Až dosud byly poplatky tak vysoké, že se zakoupení licencí firmám nevyplatilo.
Microsoft ještě pracuje na konečných detailech koncesí s americkým ministerstvem spravedlnosti, nechce proto zveřejnit přesné detaily.
Ministerstvo pouze oznámilo, že změny v licenčních podmínkách budou podstatné. Resort dohlíží na tržní chování Microsoftu od loňského listopadu.
Ostatní výrobci programů tento krok vítají, ve svých vyjádřeních jsou však opatrní.
„Jsme rádi, že Microsoft dostál svým slibům, obáváme se však toho, aby se příslib po velkém mediálním rozruchu nerozplynul,“ uvedl dobře informovaný zdroj z firmy Sun Microsystems, který si nepřál být jmenován.
Sun, Oracle a AOL Time Warner by mohly z výhodných podmínek těžit nejvíce, protože vyrábějí internetové prohlížeče aplikace pro internetové servery a operační systémy, uvádí agentura Reuters.
O zpřístupnění zdrojového kódu rozhodl loni v listopadu americký federální soud.
Hospodářské noviny, 23.4.2003, autor: (haf)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.