Do července příštího roku zmizí z ulic reklama na tabákové výrobky. Prezident Václav Klaus minulý týden podepsal novelu, podle níž bude tabáková reklama v budoucnu v podstatě možná jen v obchodech s kuřivem. Tabákové firmy však budou mít možnost ještě do roku 2007 sponzorovat motoristické soutěže. Cílem novely je hlavně omezit počet mladých kuřáků.
I proto má povolená tabáková reklama obsahovat zřetelné varování před dopady kouření, nemá být zaměřena na lidi mladší 18 let a neměla by také nabádat ke kouření slovy nebo třeba zobrazením kouřících lidí. Reklama bude moci zůstat i v publikacích tištěných v zahraničí, pokud takový časopis není určen hlavně pro český trh. Novela má kromě reklamy znemožnit i rozdávání tabákových výrobků, které slouží k jejich propagaci.
Odpůrci novely hlavně z řad ODS poukazovali na to, že zákon jde nad rámec směrnice Evropské unie. Ke snížení počtu kuřáků podle nich nepovede.
Klaus podepsal také zákon o cenách, podle něhož bude muset být zboží v obchodech označováno nejen prodejní cenou za kus, ale i cenou za kilogram, litr či metr.
-čtk-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?