Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Irácká válka zpomaluje oživování světového reklamního trhu

Redakce MAM7. 4. 2003

Irácká válka zpomaluje oživování světového reklamního trhu. Konflikt na Blízkém východě zhoršil výhled zejména Evropě.
Přesto přetrvávají naděje, že trh reklamy v letošním roce vykáže mírný růst díky vzestupu ve Spojených státech. Uvedla to odvětvová prognostická agentura Zenith Optimedia.
Díky její předpovědi v pondělí rostly akcie reklamních společností po celé Evropě. V růstu jim pomáhá i pocit investorů, že irácká válka vstupuje do poslední fáze.
Nejvyšší zisky nabraly emise francouzských reklamních agentur Publicis a Havas, které v posledních dnech utrpěly ztráty. Posílily o více než deset procent díky tomu, že velkou část svého podnikání mají ve Spojených státech.
Tržby za reklamu se na sedmi největších trzích světa letos zvýší o 1,5 procenta, odhaduje Zenith Optimedia. Původní odhad ale počítal s růstem o 1,8 procenta. Růstovou předpověď pro Evropu agentura snížila na 0,4 procentního bodu z dřívějších 1,8 procenta. Spojených státům ale výhled zlepšila na růst o 2,2 procenta z původních 1,9 procenta.
“Pro letošní rok očekáváme, že výdaje za reklamu v České republice vzrostou o 3,9 procenta na 16,34 miliardy korun,” řekl ČTK marketingový ředitel mediální agentury ARBOmedia Štěpán Wolde. Podle něj se válka v Iráku na tuzemském reklamním trhu dosud výrazně neprojevila. Odhad růstu proto agentura zatím nemění.
Zadavatelé reklam kvůli irácké válce omezili výdaje. Někteří analytici ale odhadují, že se zrušené a odložené zakázky vrátí na trh, jakmile irácký konflikt skončí. Před válkou se očekávalo, že reklamní průmysl letos ukáže náznak oživení, většina předpovědí v současnosti počítá s tím, že na stabilní růst si sektor bude muset počkat do příštího roku, napsala agentura Reuters.
-čtk-

×

CVVM: Lidé nejlépe hodnotí média a šéfa sněmovny

Starší článek

Tesco udržuje náskok před rivaly

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více