Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT loni prodělala 370 miliónů, počítala s více diváky

Redakce MAM18. 4. 2003

Hospodaření České televize skončilo v loňském roce rekordním schodkem 370 miliónů korun. Takový ještě neměla. Překonaly i schodek z roku 2001, který byl “jen” 352 miliónů korun.
Nejvíce se na tom podepsala skutečnost, že televize kalkulovala s vyššími příjmy z reklamy. Na programy České televize se ovšem dívalo o dost méně diváků, než kolik sama televize očekávala.
Propadly se tak i její výnosy z reklamy, které se odvíjejí podle sledovanosti. Z reklamy loni ČT získala 973 miliónů korun, o 251 miliónů méně, než předpokládala.
“Plán počítal se sledovaností 24 procent na kanále ČT 1 a já prostě nevím, jak to při schvalování vůbec mohlo projít. Bylo to dost nereálné už od počátku,” řekl prozatímní ředitel televize Petr Klimeš.
Ve skutečnosti byla sledovanost prvního programu České televize loni jen 21 procent.
Klimeš tvrdí, že kdyby byl rozpočet televize koncipován od počátku racionálně, mohl by být vyrovnaný za jediného předpokladu. “Ti, kteří ho připravovali Jiřímu Balvínovi, by museli škrtnout 200 miliónů korun na vlastní výrobu.”
Rada ČT přitom loni bývalému řediteli Balvínovi schválila rozpočet, který byl “na papíře” dokonce mírně přebytkový. Počítal s přebytkem 51,8 miliónu korun, v rozpočtu ale nebyly započteny odpisy majetku. Předpokládaná provozní ztráta byla 115,9 miliónu korun.
Do loňského hospodaření veřejnoprávní televize se negativně promítlo i to, že finanční úřad doměřil televizi daň z příjmu od roku 1998. Jde o více než 120 miliónů korun.
I tak ale zůstává v hospodaření veřejnoprávní stanice poměrně velká “sekera”, za kterou si může sama. A to proto, že nereálně ohodnotila zájem televizních diváků o ni.
“Budeme chtít od pana prozatímního ředitele analýzu propadu příjmů z reklamy. Už loni v září jsem upozorňoval, že schodek může být výrazně vyšší,” uvedl včera předseda Rady České televize Jan Mrzena.
Velmi kriticky hodnotí hospodaření České televize v loňském roce radní Petr Kučera.
“Když se podíváme na ten hospodářský výsledek, je to malér. Přitom původní návrh rozpočtu, se kterým na radu přišel bývalý ředitel Balvín, počítal se schodkem 450 miliónů korun. S tím jsme ho vyhodili. Pak dokonce navrhoval 512 miliónů,” tvrdí Kučera.
Zpráva o předběžném výsledku hospodaření České televize přišla právě v době, kdy se má v parlamentu rozhodovat o tom, zda poslanci umožní zvýšení koncesionářských poplatků na 95 korun.
Ministr kultury Pavel Dostál také navrhl, aby měla televize možnost vysílat více reklamy. Místo jednoho procenta vysílacího času by jí mohla dát procenta tři.
Ani lidé, kteří dohlížejí na fungování ČT, si nejsou jisti, zda je její provoz hospodárný. “Mám-li to říci upřímně, není možné vážně jednat o výši koncesionářských poplatků, aniž by bylo jasné, na co to zvýšení půjde, a aniž by bylo jasné, jak bude vypadat její restrukturalizace,” domnívá se Kučera.
Bývalý ředitel televize Balvín, který loňský rozpočet ČT v radě prosadil, je shovívavější.
“Nemyslím, že se v televizi plýtvá. Financování televize je poddimenzováno s ohledem na příjmy obyvatelstva, na poskytovanou službu a na úkoly, které ta televize má,” řekl včera Balvín. Argumentuje tím, že se snažil v ČT šetřit, ať už šlo o přechod od sedmnácti tvůrčích skupin k šesti velkým redakcím, limity na telefony či převedení řidičů mimo televizi a jejich najímání, tzv. outsourcing.
Ke konci loňského roku v ČT pracovalo 2805 zaměstnanců s průměrnou měsíční mzdou 21 866 korun. Nejvíce peněz televize získá z výběru koncesionářských poplatků, řádově tři miliardy korun.
Hospodářské noviny, 18.4.2003, autor: Josef Kopecký

×

Odborníci: Zpravodajství českých médií o válce v Iráku obstálo

Starší článek

Budvar ve finále

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více