Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Coca-Cola a PepsiCo se utkají v nových chutích

Redakce MAM25. 4. 2003

Společnost PepsiCo se letos v létě pokusí napodobit loňský úspěch svého tradičního rivala firmy Coca-Cola a spustí vlastní verzi limonády s vanilkovou příchutí. Coca-Cola přitom právě hlavně díky své Vanilla Coke zvýšila vloni svůj podíl na americkém trhu nealkoholických nápojů o 0,6 procenta na 44, 3 procenta. PepsiCo ve stejném období zlepšilo svůj podíl jen o 0,2 procenta na 31,4 procenta.
Není to poprvé, kdy se jedna nápojová firma nechává inspirovat úspěchem konkurence. PepsiCo uvedla před nedávnem na trh Pepsi Twist, která je přímým rivalem Lemon Coke od Coca-Coly.
Oba výrobci vedou konkurenční boj na všech frontách. Coca-Cola chce letos mimo jiné rozšířit svou řadu citrónových limonád Sprite, například o Sprite Tropical Remix a Sprite Ice s mentolovou příchutí. Pozorovatelé tvrdí, že soustředění na Sprite je velmi prozíravé, protože jde o třetí nejsilnější značku Coca-Coly v USA.
Také PepsiCo připravuje další expanzi svých limonád s citrónovou příchutí a už letos chce na celém území USA distribuovat svou novinku Sierra Mist, která je zatím k dostání jen asi v polovině amerických států.
Obě společnosti se také neustále snaží získávat nové zákazníky prostřednictvím reklamy. Prvního května startuje soutěžní letní kampaň PepsiCo o vysoké výhry “Hraj o miliardu”. Coca-Cola přišla se svou letošní reklamní kampaní “Real” o něco dříve a přizvala do ní celebrity hollywoodského nebe, mimo jiné herečku Penelope Cruzovou.
Současný úspěch vanilkové coly přirovnávají experti k razantnímu nástupu limonády s třešňovou příchutí Mountain Dew Code Red, se kterou přišla PepsiCo v roce 2001.
“Vanilla Coke se výborně zapsala do povědomí zákazníků a zlepšila možnosti propagace v místech prodeje, což významně posílilo každou z našich značek,” potvrdil prezident a provozní ředitel Coca-Cola Enterprises John Alm agentuře Reuters.
Obě firmy jsou letitými rivaly, ale zároveň také čelí další konkurenci. Britský maloobchodní řetězec Asda nyní nabízí vlastní vanilkovou colu ve dvoulitrovém balení a s podobnou nabídkou chce přijít v květnu i další síť obchodů Spar.
Ve skupině deseti nejprodávanějších limonádových značek se podle výzkumu skupiny Beverage Digest umístily loni čtyři značky od Coca-Cola a tři od PepsiCo. Ale nejlépe si zde vedl další nápojový výrobce Cadbury Schweppes se svou limonádou Dr Pepper.
Hospodářské noviny, 25.4.2003, autor: Sabina Kunešová

×

Výstavy loni navštívilo 2,7 mil. lidí

Starší článek

Taylor Nelson Sofres mění značku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více