Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

České výstavnictví loni oslabilo

Redakce MAM16. 4. 2003

Zejména recese světového hospodářství a letní záplavy se podepsaly na loňském pětiprocentním poklesu počtu výstavních akcí v Česku. Konalo se jich 201 a uspořádalo je 48 organizátorů. Ti je nechali ve 105 případech auditovat.
Čistá výstavní plocha podpořená auditem dosáhla téměř 658.500 čtverečních metrů a převýšila tři čtvrtiny celkového českého veletržního a výstavního trhu, tvrdí jednatel výzkumné agentury Amasia Expo Dušan Pavlů.
Negativní vliv na veletržní průmysl mělo podle něj napojení českého hospodářství na Německo, půlroční rekonstrukce areálu v Ostravě a absence 26.000 čtverečních metrů výstavy Země živitelka v Českých Budějovicích. Své vykonalo i neposkytnutí statistických dat od pořadatelů asi 27.000 čtverečních metrů výstav. Nejvyšší podíl na pronajaté ploše měly loni z 63 procent Veletrhy Brno, následovány z 8,3 procenta Inchebou Praha a také ABF Praha. S necelými šesti procenty loni uspělo Výstaviště České Budějovice. Pětku uzavírají čtyřmi procenty Výstavy Litoměřice.
Celkový trh marketingových komunikací dosahuje podle odborných odhadů zhruba 32 miliard korun, z toho sedm až 7,5 miliardy Kč reprezentují veletržní a výstavní aktivity. Ze společných výsledků s neauditovanými akcemi vyplývá, že na loňské veletrhy přišlo v tuzemsku celkem 2,73 milionu návštěvníků, což bylo meziročně o 16 procent méně.
“Hospodářská recese v Evropě letošní výsledky zřejmě neovlivní, snad jen s výjimkou veletrhů, které se zabývají moderními informačními technologiemi,” uvedl náměstek generálního ředitele Veletrhů Brno Egbert Zündorf.
Amasia Expo provedla výzkum pro Sdružení organizátorů veletržních akcí SOVA, které má nyní 37 řádných a čtyři čestné členy. Sdružení předloni sloučilo na základě požadavku EU několik profesních organizací v oboru. Mezinárodními veletrhy může být podle kritérií SOVA buď akce s desetinou ploch obsazených firmami ze zahraničí, s desetinou zahraničních vystavovatelů nebo se dvěma procenty zahraničních návštěvníků. Kritéria v cizině jsou dvojnásobně tvrdší.
-čtk-

×

Ronald Lauder jedná o koupi akcií maďarské televize

Starší článek

McDonald’s žaluje KFC za přijímání slevových kuponů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více