České hry porážejí zahraniční

8. 4. 2003 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Čeští fanoušci počítačových her dávají přednost produktům domácích vývojářů. Vyplývá to z prodejních statistik na trhu působících distributorů. Mezi třemi nejprodávanějšími hrami v kategorii PC za rok 2002 se v nabídce společnosti Cenega podle její mluvčí Barbory Veselé umístily dvě české – Mafie a Operace Flashpoint. Na vrcholu žebříčku konkurenčních AT Computers se nachází hra Polda IV. tuzemského výrobce Zima Software, které se loni prodalo sedm tisíc exemplářů.
Product manager AT Computers Pavel Šťastný označuje popularitu českých produktů za dlouhodobý trend a jmenuje dvě jeho hlavní příčiny: příznivější cenu v porovnání s dováženými tituly a jazykovou dostupnost. K lepší prodejnosti domácích titulů přispívá zvýšený prostor, který hrám české provenience věnují specializované herní časopisy. „Prodeje ovlivňuje cena a české tituly jsou obvykle levnější,“ řekl Šťastný.
V cenové politice distributorů existují výrazné rozdíly, české hry nabízejí shodně za cenu nepřekračující tisíc korun. Některé firmy se tuto hranici snaží udržet i u zahraničních titulů. Firma CD Projekt, specializující se na lokalizace dovozových her do českého jazyka, nabízí veškerý sortiment do 999 korun, z katalogu společnosti Playman tuto částku překračují pouze špičková díla. U Cenegy, z jejíhož celkového prodeje tvoří české produkty pět až deset procent, jsou dovezené tituly v porovnání s českými o 40 – 60 procent dražší. Výše nákladů za kompletní převedení hry do českého jazyka závisí na délce překladu, náročnosti dabingu a programování. U produktů CD Projektu se pohybuje od několika desítek tisíc korun u akčních až po stovky tisíc u strategií. Distributoři se shodují, že navzdory neustále rostoucímu počtu pirátských kopií zájem o originální software stoupá. Odhad počtu nelegálně pořízených kopií se pohybuje v rozmezí od čtyř (Cenega) po patnáct až dvacet (Playman) na jeden zakoupený originál. Meziroční růst poptávky se pak podle distributorů díky poklesu cen pohybuje mezi 20 a 25 procenty.
Hospodářské noviny, 8.4.2003, autor: Petr Frinta

Redakce MAM

Další zajímavé čtení