Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

České hry porážejí zahraniční

Redakce MAM8. 4. 2003

Čeští fanoušci počítačových her dávají přednost produktům domácích vývojářů. Vyplývá to z prodejních statistik na trhu působících distributorů. Mezi třemi nejprodávanějšími hrami v kategorii PC za rok 2002 se v nabídce společnosti Cenega podle její mluvčí Barbory Veselé umístily dvě české – Mafie a Operace Flashpoint. Na vrcholu žebříčku konkurenčních AT Computers se nachází hra Polda IV. tuzemského výrobce Zima Software, které se loni prodalo sedm tisíc exemplářů.
Product manager AT Computers Pavel Šťastný označuje popularitu českých produktů za dlouhodobý trend a jmenuje dvě jeho hlavní příčiny: příznivější cenu v porovnání s dováženými tituly a jazykovou dostupnost. K lepší prodejnosti domácích titulů přispívá zvýšený prostor, který hrám české provenience věnují specializované herní časopisy. “Prodeje ovlivňuje cena a české tituly jsou obvykle levnější,” řekl Šťastný.
V cenové politice distributorů existují výrazné rozdíly, české hry nabízejí shodně za cenu nepřekračující tisíc korun. Některé firmy se tuto hranici snaží udržet i u zahraničních titulů. Firma CD Projekt, specializující se na lokalizace dovozových her do českého jazyka, nabízí veškerý sortiment do 999 korun, z katalogu společnosti Playman tuto částku překračují pouze špičková díla. U Cenegy, z jejíhož celkového prodeje tvoří české produkty pět až deset procent, jsou dovezené tituly v porovnání s českými o 40 – 60 procent dražší. Výše nákladů za kompletní převedení hry do českého jazyka závisí na délce překladu, náročnosti dabingu a programování. U produktů CD Projektu se pohybuje od několika desítek tisíc korun u akčních až po stovky tisíc u strategií. Distributoři se shodují, že navzdory neustále rostoucímu počtu pirátských kopií zájem o originální software stoupá. Odhad počtu nelegálně pořízených kopií se pohybuje v rozmezí od čtyř (Cenega) po patnáct až dvacet (Playman) na jeden zakoupený originál. Meziroční růst poptávky se pak podle distributorů díky poklesu cen pohybuje mezi 20 a 25 procenty.
Hospodářské noviny, 8.4.2003, autor: Petr Frinta

×

Irácká válka zpomaluje oživování světového reklamního trhu

Starší článek

Hlavní Pulitzerovu cenu má Boston Globe

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více