České dráhy uvažují o deníku pro cestující
S myšlenkou zdarma distribuovaného deníku pro cestující, kteří využívají služeb Českých drah, si pohrává tato dopravní společnost. Zatím však nebylo ani rozhodnuto, zda České dráhy vůbec začnou tento projekt realizovat. Ředitel odboru vnějších vztahů Českých drah Zbyněk Honys, bývalý ředitel zpravodajství veřejnoprávní České televize, však M&M potvrdil, že České dráhy o bezplatné distribuci deníku pro své klienty uvažují. “Ten projekt vzniká a nevzniká. Vyskytla se myšlenka, zda České dráhy v sobě nemají sílu připravit něco, co by mělo formu deníku a co by bylo benefitem pro cestující,” řekl. Na otázku M&M, zda distribučních míst Českých drah nechce využít nově vznikající deník Impuls, Zbyněk Honys odpověděl záporně. Dodal ale, že se České dráhy nebrání žádné nabídce na spolupráci při případné realizaci tohoto projektu. Ani Ivan Kaufmann, jeden z majitelů nového deníku, nepotvrdil, že by s Českými drahami jednal. Koncept novin určený pro cestující vlakem není v zahraniční zdaleka novinkou. Většinou se ale používá v případech, kdy je zájmem oslovit cílové skupiny z obchodních sfér s vyššími příjmy. Například v Německu začal v únoru Financial Times Deutschland rozšiřovat bezplatnou dodávku zmenšeného vydání do vlaků kategorie ICE právě s cílem oslovit atraktivní cílové skupiny cestujících v 1. třídě ICE. Zkrácenou verzi nabízel ve vlacích ICE a některých spojích Lufthansy i Handelsblatt.
-Martina Vojtěchovská-