Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Česká televize čelí konkurenci seriály

Redakce MAM4. 4. 2003

Původní seriály České televize začínají významně bodovat v žebříčcích sledovanosti, na vysoký zájem diváků pak reagují i ceny reklamních spotů. ČT se tak podařilo najít způsob, jak konkurovat zábavným show a atraktivním filmům komerčních televizí.
Nejsledovanějším seriálem ČT jsou v současnosti Četnické humoresky, jejichž druhá třináctidílná série běží na obrazovkách od včerejška. Ještě předtím veřejnoprávní televize odvysílala v repríze první sérii. “Nové uvedení mělo obdobnou sledovanost jako při premiéře v roce 2001. Průměrná sledovanost dosáhla 24 procent dospělých diváků, podíl na publiku přitom dosáhl 45 procent,” uvedl analytik ČT Karel Zeman. Poslední díly Četnických humoresek se v průběhu března dostaly jako jediné pořady ČT do žebříčku TOP 20 nejsledovanějších pořadů, když dosáhly sledovanosti až 29 procent.
“Vysoký zájem diváků se samozřejmě odrazil i na cenách reklamních spotů, které v průběhu letošního vysílání rostly,” sdělil Štěpán Wolde z agentury ARBOmedia, která pro ČT zajišťuje prodej reklamního času. Podle ceníku reklamy ČT na měsíc duben se cena třicetivteřinového spotu, vysílaného u seriálu Četnické humoresky, pohybuje mezi 140 až 260 tisíci korun. V květnu jsou ceny ještě vyšší – reklamní zadavatelé nakoupí půl minuty za 160 až 285 tisíc korun. To je nejvyšší cenové pásmo v celém programovém schématu.
ČT v dubnu odvysílá sérii Útěk do Budína, na podzim chystá pokračování Nemocnice na kraji města, roztočeny jsou seriály Náměstíčko, Místo nahoře, Černí baroni, Josef a Ly nebo Strážci duší. “Investice televize do původní dramatické tvorby v posledních čtyřech letech skutečně vzrostly, o kolik přesně je ale těžké určit,” potvrdil šéfproducent Centra dramatické tvorby ČT Jaroslav Kučera, podle něhož jeden díl seriálu přijde asi na šest miliónů korun. Na popularitu původních českých seriálů ČT zareagovala i konkurence. Jak před časem oznámila televize Nova, v červnu by se měl začít točit seriál Pojišťovna štěstí.
Hospodářské noviny, 4.4.2003, autor: Aleš Borovan

×

Median: Reklamě nedůvěřuje 73 procent Čechů

Starší článek

Lowe a Draft mají alianci

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více