Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi utratili loni za květiny sedm miliard

Redakce MAM10. 4. 2003

Češi utrácejí za květiny rok od roku více peněz. Loni na jejich nákup vynaložili přes 6,9 miliardy korun. To je téměř 2,5krát více než v roce 1994. Podle tajemnice Svazu květinářů a floristů Marcely Sabelové se poptávka po květinách zvyšuje zejména kvůli většímu zájmu o kulturu bydlení i pracovišť, rozšíření sortimentu včetně dovozu a preference okrasných zahrad na úkor užitkových.
“Lze předpokládat, že pozitivní trend růstu prodeje bude pokračovat i dalších letech,” soudí Sabelová.
Na zvýšené spotřebě se především na jaře
podílí prodej balkónových a záhonových květin. Stoupající tendenci zaznamenávají kvetoucí hrnkové květiny, naopak podíl hrnkových květin ozdobných listem na trhu pozvolna klesá. Z řezaných se těší největší přízni růže, karafiáty a gerbery.
V posledních šesti letech stoupá domácí produkce květin, která se loni proti roku 1996 více než zdvojnásobila zhruba na 1,32 miliardy korun. Každoročně se však zvyšuje také dovoz a v zahraničním obchodě s okrasnými rostlinami tak vykazuje Česko stále hlubší schodek. Zatímco dodávky ze zahraničí včetně nákladů dovozu a odhadu nelegálních importů loni činily přibližně 2,06 miliardy korun, export se pohyboval kolem 136 milionů korun. Dovozy pochází z převážné většiny z Nizozemska.
Ceny květin závisí na druhu a i jejich kolísání je druhovou záležitostí. U řezaných květin, například růží, gerber či karafiátů, bývají ceny nejvyšší v zimních měsících.
Mezi prodejně nejsilnější období patří Dušičky, Vánoce, Velikonoce, Valentýn, Den matek a významné jmeniny jako Marie, Anna či Josef.
V České republice je zhruba 2000 maloobchodních prodejen květin, což je podle Sabelové relativně hustá síť. V poslední době nabývají na významu obraty dosahované řetězci, jako jsou například OBI, Baumax nebo Hornbach. Jejich podíl na prodejích je asi 30 až 40 procent.
Pokud jde o bilanci obchodu, z necelých sedmi loňských miliard představovaly 3,69 miliardy korun náklady distribuce, marže maloobchodu a DPH.
-čtk-

×

ČT minulý týden sledoval rekordní počet diváků

Starší článek

Forda zajímají Turci

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

Být stále mlád je v marketingu zadara

Letos to je dvacet let od chvíle, kdy mne vysoká škola vyslala vstříc osudu. Mohu tedy prohlásit, že pracuji dvacet let v marketingu. Co…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

Ceny SDGs jsou otevřené pro přihlášky, čas je do konce března

Asociace společenské odpovědnosti v letošním roce pořádá již pátý ročník Cen SDGs. Ty oceňují inovativní projekty, jež naplňují globální cíle…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více