Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi přišli na chuť vínu, méně pijí lihoviny

Redakce MAM14. 4. 2003

Češi mají v rostoucí oblibě víno, jehož spotřeba zvolna stoupá. Loni činila 16,2 litru na hlavu za rok proti 13,5 litru v roce 1989. Naopak lihoviny popíjejí stále méně. Zatímco do roku 1999 byla jejich konzumace poměrně stabilní kolem deseti litrů na hlavu ročně, v posledních třech letech zvolna klesala na loňských zhruba 8,8 litru, vyplývá z odhadů Unie výrobců lihovin.
Nejvíce však obyvatelé České republiky holdují pivu, jehož tuzemská spotřeba loni stoupla o čtyři litry na 160 litrů na hlavu. Stále tak je nejvyšší na světě. Například v sousedním Německu byla spotřeba předloni 123 litrů na osobu ročně a v Irsku 125 litrů. Nad stovkou byli také Rakušané se 107 litry na hlavu.
“My si myslíme, že ten trend je pro nás bohužel klesající,” řekl prezident Unie výrobců lihovin Vladimír Štajner. Důvodem je přitom podle něj mimo jiné jednostranný pohled na zdravotní vliv lihovin, kdy je rozšířen a například i ministerstvem zdravotnictví prezentován názor o jejich negativním dopadu na zdraví.
Producenti sdružení v unii loni vyrobili 576 tisíc hektolitrů lihovin, což je zhruba stejně jako v roce předchozím. Dalších asi 100 tisíc hektolitrů nabídky na domácím trhu představuje záporné saldo zahraničního obchodu a stejný objem podle Štajnera produkují výrobci mimo unii. Zbývající objem do 900 tisíc hektolitrů, na které je odhadován tuzemský prodej, představuje černý trh, dodal.
Tuzemská výroba piva loni podle definitivních údajů stoupla asi o 1,7 procenta na 18,177 milionu hektolitrů. Negativní vliv přitom měly srpnové záplavy, které zbrzdily loňský příznivý vývoj. Celoroční produkce vína dosahuje v ČR asi půl milionu hektolitrů při více než dvojnásobné spotřebě. Ta je tak kryta z velké části dovozem.
-čtk-

×

KirchMedia asi prodá sportovní kanál DSF

Starší článek

Nové modely Unisys ES7000/500 přinášejí do oblasti podnikových serverů zcela nový poměr cena/výkon

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více