Slavný časopis pro pány Playboy se rozhodl přispět k válečnému úsilí a posílit morálku vojáků bojujících v Iráku. Organizuje výměnu mailů s „dívkami měsíce“.
Zakladatel Playboye Hugh Hefner nazval svou akci, stejně jako v roce 1991, Operace Playmate. V jejím rámci mohou vojáci navázat kontakt e-mailem s prominentními modelkami, jejichž snímky, většinou akty, se objevily na stránkách magazínu v poslední době.
Podstatou elektronického poštovního kontaktu ale je, že při něm nesmějí být posílány fotografie nahých modelek. „Chlapci mohou poslat své oblíbené modelce mail a ta jim pošle zpátky fotku, na které ale musí mít oblečené tričko nebo svetřík,“ oznámil médiím mluvčí Playboye Bill Farley. Důvodem tohoto pro Playboy téměř puritánského příkazu je podle Farleye respekt k cizí kultuře – jinak řečeno, fotky by mohly být urážlivé pro obyvatele arabských zemí. „Nechceme rozesílat fotografie nahých žen, které na naše arabské spojence na Blízkém východě působí cize.“
Nejde o první nasazení Playboye ve válce. V průběhu vietnamského tažení například vyslal na frontu Playmate roku 1966 Jo Collinsovou. Při válce v Zálivu v roce 1991 organizoval poštovní zasílání dopisů a fotografií dívek měsíce vojákům, což generál Norman Schwarzkopf ocenil slovy „důležité morální povzbuzení pro naše vojáky“. V listopadu 2001 podpořil Playboy americké vojáky na jejich misi v Afghánistánu.
Hospodářské noviny, 4.4.2003, autor: Milan Kruml, TV Nova
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).