Časopis Hello! bude muset platit

22. 4. 2003 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Herecký pár Catherine Zeta JonesováMichael Douglas uspěl v ostře sledovaném a několik měsíců se táhnoucím soudním sporu s magazínem Hello!. Ten tak bude muset manželům zaplatit odškodné ve výši 0,5 mil. liber, což je asi 25 mil. korun. Herci tento časopis zažalovali za to, že zveřejnil „podvodně získané“ snímky z jejich svatby. Jonesová a Douglas předtím udělili exkluzivní práva na zveřejnění fotografií ze svatebního obřadu konkurenčnímu časopisu OK!, který za tato práva zaplatil 1 mil. liber. Soudci došli k závěru, že magazín Hello! věděl o tom, že konkurence za práva zaplatila, a konstatoval, že své fotografy vyslal na svatební obřad záměrně s cílem pořídit fotografie manželského páru. Neúspěšnou obhajobu postavil Hello! na tvrzení, že zveřejněním neoficiálních snímků naprosto neporušil právo na soukromí slavného páru, protože Douglasovi sami dali souhlas — byť konkurenčnímu OK! — aby veřejnost do jejich soukromí nahlédla. Soudní porota však výslovně uvedla, že vítězství hereckého páru se neopíralo o údajné porušení soukromí, ale bylo vyřčeno na základě porušení obchodní důvěryhodnosti, kterou má zajišťovat zákon na ochranu dat. Pře mezi manželi Douglasovými a magazínem se táhla dlouho; svatba se konala před více než dvěma lety, poslední stání bylo v Londýně letos v březnu. n


Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.