Budvar nesmí ve Španělsku používat značku Budweiser

28. 4. 2003 10:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pivovar Budějovický Budvar nesmí ve Španělsku používat značku Budweiser. Svá práva obhájila americká společnost Anheuser-Busch, která vede s českým pivovarem o tuto značku řadu sporů v celém světě. O zákazu rozhodl odvolací soud ve Španělsku. Ten rozhodl. že Budvar musí na španělském území zastavit prodej piva pod značkou Budweiser Budvar. Anheuser-Busch je také podle soudu oprávněn požadovat náhradu za vzniklou škodu, která mu vznikla tím, že Budvar v rozporu se zákonem používal ochrannou známku americké firmy.
„Toto rozhodnutí potvrzuje naše právo k názvu Budweiser, jak už to rozhodlo mnoho jiných soudů. Zároveň se tím potvrzuje náš názor, že Budvar nemá právo značku Budweiser používat,“ prohlásil šéf amerického pivovaru Stephen J. Burrows. Anheuser začal známku Budweiser používat 19 let předtím, než byl Budvar založen.
Rozhodnutí soudu, který pivovaru Budějovický Budvar zakázal používat ve Španělsku značku Budweiser, neohrozí obchodní aktivity pivovaru v této zemi. „Ve Španělsku prodáváme pivo pod označením Budějovický Budvar. Této ochranné známky a tedy ani obchodních aktivit se rozhodnutí soudu v Madridu nedotýká,“ reagoval na výsledek sporu s americkým pivovarem Anheuser-Busch (AB) ředitel Budvaru Jiří Boček.
Budějovický Budvar vyváží pivo asi do 60 zemí a má přes 380 ochranných známek. Ty má registrovány asi ve 100 zemích světa. S americkou firmou vede asi 40 soudních sporů a zhruba stejný počet správních řízení před patentovými úřady. Naposledy byl úspěšný ve Švýcarsku, kde Anheuser-Busch nesmí užívat známku Bud.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.