Bonton dokončuje svůj vlastní prodej
Do českého show businessu vstoupí nové investorské subjekty. Jedna z nejsilnějších tuzemských mediálních skupin, Bonton, v současné době dokončuje jednání s kupci, kteří projevili zájem o některou z šesti mateřských společností Bonton. Výsledky jednání by měly být oznámeny v průběhu května.
O zhodnocení investice usiluje majoritní vlastník Bontonu, investiční společnost Bancroft Czech Republic, již několik let. Dle vlastních slov se tak snaží využít příznivých hospodářských výsledků skupiny. Bonton v roce 2001 dosáhl obratu 1,64 miliardy korun, loni to pak bylo 1,5 miliardy korun. Pokles Bonton vysvětluje ukončením některých aktivit v roce 2002.
Bonton se zatím kolem jednání snaží zachovávat informační embargo. “Jméno případných kupců jsou logicky zatím tajná. Zatím mohu říci, že se jedná o více investorů, kteří chtějí vstoupit pouze do vybraných částí skupiny. Všechna jednání jsou v různých stadiích, podrobnosti bude možné sdělit až po jejich ukončení, které předpokládáme 30. dubnu,” sdělila Michaela Oleksová z marketinkového oddělení Bontonu.
HN se ale podařilo zjistit, že jeden z investorů vstoupí s největší pravděpodobností do Bonton Film Entertainment, pod kterou spadá Bontonfilm, Bonton Home Video a Centrum českého videa. “Podle mých informací by se mělo jednat o finančního investora, nikoliv o konkurenční firmu z oboru,” potvrdil ředitel Bontonfilmu Aleš Danielis.
Další společností, která jedná o nákupu jedné z částí skupiny Bonton, je nadnárodní koncern Sony Music. Ten již vlastní 51 procent akcií hudebního vydavatelství Sony Music/Bonton. “V současné době je těsně před finále podpis smlouvy o prodeji zbývajících 49 procent, ke kterému by mělo dojít na konci května,” sdělil ředitel Sony Music Bonton Zbyněk Knobloch.
Bancroft Czech Republic původně uvažoval o celkovém prodeji skupiny jednomu investorovi. Taková akvizice se však ukázala jako příliš silné sousto, a proto holding přistoupil od 1. ledna 2003 k rozdělení na šest společností. Pod ně pak spadají všechny firmy, které původně tvořily holding.
Vstup investorů by se neměl bezprostředně projevit na aktivitách firem. “Bylo by absurdní si namlouvat, že máme připraveny plány na nějaké expanzivní projekty. Trh spíše potřebuje stabilitu,” dodal Danielis.
Hospodářské noviny, 23.4.2003, autor: Aleš Borovan