AOL Time Warner v prvním čtvrtletí v zisku

23. 4. 2003 16:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký mediální kolos AOL Time Warner se v prvním čtvrtletí přehoupl z loňské rekordní ztráty do kladných čísel. Pomohly k tomu výsledky filmového studia Warner Bros. a divize kabelové televize, které překryly slabost hudební a internetové divize.
Největší mediální společnost světa vykázala čtvrtletní čistý zisk 396 milionů dolarů ve srovnání se ztrátou 54,24 miliardy dolarů před rokem. Tehdy vykázala skupina rekordní propad, protože musela odepsat obrovské částky spojené s investicemi internetové AOL. Tuto firmu stále tíží vysoké dluhy a pochybnosti o účetních praktikách.
Zisk na akcii dosáhl devíti centů po loňské ztrátě 12,25 dolaru. To byl více než dvojnásobek odhadů analytiků, kteří čekali v průměru výsledek čtyři centy na akcii.
Celkové tržby stouply o šest procent na téměř deset miliard dolarů. Klíčový ukazatel hotovostních toků EBITDA (zisk před zdaněním, splátkou úroků, odpisy a amortizací), stoupl o 14 procent na dvě miliardy dolarů, tedy rovněž nad odhady analytiků.
Filmové divizi pomohly poslední filmové hity v čele s druhým dílem „Pána prstenů“ a také vysoké prodeje DVD. Kabelová divize těžila z vysoké sledovanosti kanálů HBO a CNN.
Internetové divizi, postižené útlumem internetového provozu a federálním vyšetřováním účtů, tržby sice mírně klesly, zisk EBITDA však vzrostl o 20 procent na 400 milionů USD. AOL sice v meziročním srovnání získala 141.000 zákazníků, proti předchozímu čtvrtletí jich však 289.000 ztratila.
Skupina nadále předpokládá, že v letošním roce její tržby vzrostou jednociferným tempem kolem pěti procent z loňských 41 miliard USD. Zisk EBITDA by měl růst z loňských 8,7 miliardy v podobném rozsahu.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.