Americké reklamní agentury se prostřednictvím televizních spotů chystají upozornit na firmy, které přesouvají sídlo do takzvaných daňových rájů. Chtějí tak apelovat na zažitý patriotismus a upozornit na chování podniků, které se v době války vyhýbají placení daní. Agentury chtějí zpochybnit patriotismus takových společností, což dají najevo pomocí záběrů, kde budou američtí vojáci bojovat v Iráku. K tomu bude agitovat hlas, že vojáci riskují život za Ameriku, zatímco řada firem se vyhýbá placení daní, když je vláda potřebuje nejvíce.
Vysílání reklamních spotů s touto tématikou prosadila skupina daňových poplatníků, která si říká Bermudský projekt. Mnoho firem z USA totiž daní své příjmy právě na Bermudách. Skupina chce tímto způsobem přinutit Kongres, aby přijal legislativu, která by firmám zakázala přesouvat sídla do daňových rájů.
Americké firmy většinou přesunou sídlo do některého daňového ráje, avšak naprostou většinu svých aktivit včetně pracovní síly ponechají na území Spojených států. Takový postup je známý jako „podniková inverze“ a firmy při něm ušetří miliony dolarů, uvedla agentura AP.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).