Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Ahold se vzdává Latinské Ameriky

Redakce MAM3. 4. 2003

Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold má v úmyslu zcela opustit své aktivity v Latinské Americe a zaměřit se na snížení dluhu.
Firma byla k tomuto kroku částečně donucena vnějšími okolnostmi, protože před měsícem vyšly najevo účetní nesrovnalosti v americké divizi U.S. Foodservice.
Ahold, který je maloobchodní jedničkou na českém trhu, opustí aktivity v Brazílii, Argentině, Peru a Paraguayi. Firma působí i v Chile, tam už ale o prodeji jednat začala. Analytici odhadují, že prodejem těchto aktiv může Ahold získat přibližně půl miliardy eur.
Ahold v Latinské Americe doplatil hlavně na finanční krizi v řadě zemí, kde vedla k výraznému znehodnocení národních měn. Z větší části se ale na krachu firmy v této části světa podílí její účetní nesrovnalosti. Pozorovatelé však rozhodnutí řetězce hodnotí velmi kladně, podotýká agentura Reuters.
“To je pozitivní vývoj. Jižní Amerika doposud Aholdu působila jen problémy,” uvedl manažer investiční společnosti Eureffect Florian van Laar. Kromě Chile řetězec zatím o prodeji aktivit v jiných latinskoamerických zemích nejedná, některé podniky už ale zájem o jeho aktivity projevily.
Ahold je třetí největší maloobchodní společností na světě, hned za americkou firmou Wal-Mart Stores a francouzskou skupinou Carrefour. V současné době řetězec vyšetřují americké regulační orgány a prokuratura.
Ahold působí i v České republice, kde vystupuje pod značkami Albert a Hypernova. S loňskými tržbami kolem 32 miliard korun je největší tuzemskou maloobchodní sítí. Analytici nevylučují, že se Ahold vedle Latinské Ameriky vzdá i některých aktivit v Asii nebo v zemích střední Evropy. V úvahu připadá i Španělsko.
-čtk-

×

News Corp může převzít televizi Telepiu

Starší článek

Vychází nový celoslovenský měsíčník Šport magazín

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více