Agentuře Reuters stále klesají tržby
Přední světový poskytovatel finančních a mediálních služeb Reuters Group Plc měl během prvního čtvrtletí o 9,1 procenta nižší tržby z předplatného než ve stejném období loni. Firma uvedla, že pokles tržeb bude nadále pokračovat a že větší podíl na trhu má zcela jasně její americký rival Bloomberg LP.
Reuters prodává především finanční informace v reálném čase a v tomto oboru patří ke světové špičce. Firma ale pociťuje silný negativní dopad poklesu akciových trhů, který trvá už tři roky a který je největší za poslední generaci. Od firmy Reuters totiž odebírají informace hlavně dealeři, ale také soukromí obchodníci a investoři.
Finanční ředitel firmy Reuters David Grigson řekl zpravodajům své agentury, že v Británii a v Evropě se situace zřejmě nejdříve ještě zhorší a až pak lze čekat zlepšení. Lepší vývoj ale Reuters registruje v USA. Grigson také řekl, že agentura Bloomberg již má asi 43 procent trhu, zatímco Reuters kolem 39 procent.
Reuters předpověděl, že ve druhém čtvrtletí se situace ještě dále zhorší a pokles tržeb z předplatného se bude pohybovat kolem 11 procent. Za celý rok má pokles činit deset až 12 procent, tedy méně než se obávají trhy. Ty totiž většinou očekávaly, že pokles bude letos činit minimálně 12 procent. Díky lepšímu výhledu akcie Reuters dopoledne zpevnily až o 13 procent.
Reuters je na tržbách z předplatného životně závislý, protože tento typ tržeb se na celkových výnosech firmy podílí zhruba z 90 procent. Největší zákazníci firmy, tedy hlavně makléřské firmy či banky, už delší dobu ruší předplatné a snižují počet zaměstnanců, což situaci firmy Reuters komplikuje.
“Dost dlouho ještě potrvá, než budeme z nejhoršího venku, teď už jsme ale možná dosáhli dna,” řekl šéf správy aktiv společnosti NCL Smith & Williamson Chris Kenny. Podle něj nadále přetrvává i řada nejistot, třeba u americké divize elektronického obchodování Instinet Group. Její tržby se také stále snižují, o hospodaření v prvním čtvrtletí bude firma informovat 22. dubna.
-čtk-