Zmrzlináři vytáhli do boje
Nejsilnější výrobci zmrzliny v České republice, společnosti Unilever a Nestlé, respektive jejich značky Algida a Schöller, vytáhli tento týden do boje o zákazníka.
Obě značky s počátkem dubna oficiálně zahajují sezonu, a to nejen řadou inovací a novými marketingovými strategiemi, ale i vzájemným sporem. Ten se točí okolo dva roky staré novinky Manhattan firmy Schöller a letošní novinky značky Algida – řady výrobků rodinného balení Big.
Podle zástupců firmy Schöller jde o zřejmou napodobeninu jejich Manhattanu, neboť výrobek je nabízen ve fyzicky identickém balení (stejný výrobce obalu), stejně stáčen (opět identický producent) a obsahuje řadu identických vizuálních prvků. Schöller se pochopitelně brání, neboť všechny podstatné znaky svého výrobku má patentově chráněny, do budování značky hodně investoval a prodej Manhattanu prudce roste. Zástupci Algidy naproti tomu popírají, že by někoho napodobovali, pouze prý vycházejí vstříc poptávce svých spotřebitelů a identický obal, který v tomto případě používají, je podle Ladislava Červenky, tiskového mluvčího společnosti Unilever, standardně dostupný. S odkazem na svůj výrobek Viennetta, který svého času přišel také s originální technologií výroby, pak tvrdí, že není možné patentově chránit způsob výroby. Firma Schöller už v tomto směru podniká právní kroky. Dosud to byla především Algida, kdo bojoval s napodobeninami svých výrobků českými podnikavci, nicméně v těchto případech šlo o klasické známkoprávní spory.
-Bohuslav Bohuněk-