Čistý zisk největšího španělského soukromého televizního kanálu Telecinco se v loňském roce snížil na 86 milionů eur z předchozích 112 milionů. Oznámila to dnes firma, kterou ovládá italská společnost Mediaset. Dodala však, že byla loni jediným ziskovým televizním kanálem ve Španělsku, a to zčásti díky vedoucí pozici na španělském trhu televizní reklamy.
Sledovanost v loňském roce dosáhla 20,2 procenta ve srovnání s 24,7 procenta u státního kanálů TVE 1. Tržby činily 633 milionů eur, přičemž příjmy z reklamy dosáhly 585,6 milionu. Společnost dále uvedla, že její reklamní divize Publiespana zvýšila v prvních dvou měsících letošního roku tržby o 25 procent.
Největší soukromá italská televizní skupina Mediaset, která je pod kontrolou rodiny italského premiéra Sylvia Berlusconiho, v prosinci koupila dalších 12 procent akcií Telecinco, aby zvýšila svůj podíl ve společnosti na současných 52 procent, připomíná agentura Reuters.
Společnost Mediaset v úterý oznámila, že její čistý zisk loni vzrostl o 45,7 procenta na 362 milionů eur díky snížení nákladů. Dodala, že si hodlá udržet loňskou ziskovost i v letošním roce.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).