Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Žebříček AKA vede Young & Rubicam

Redakce MAM3. 3. 2003

Největší reklamní agenturou na českém trhu v roce 2002 byla Young & Rubicam, číslem 1 mezi mediálními agenturami OMD Czech, v oblasti CRM agentur kraluje Ogilvy One. Vyplývá to z žebříčku, který zveřejnila Asociace komunikačních agentur (AKA).
Na prvních třech místech se proti roku 2001 nic nezměnilo – za Y&R následuje Leo Burnett Advertising a Mark/BBDO.
S vloni čtvrtou Ark Thompson si prohodila místo Euro RSCG New Europe.
Z agentur, které nejsou spojeny s žádnou zahraniční komunikační skupinou, se nejlépe umístil Dorland na dvanáctém místě (vloni byl třináctý).
Agentuře Young & Rubicam meziročně vzrostly příjmy o více než 12 milionů na 312,6 milionu korun.
Celkový hrubý příjem 15 největších agentur sdružených v AKA se loni zvýšil na 2,6 miliardy korun. To je o téměř 79 milionu korun více než v roce 2001.
Druhá byla znovu Leo Burnett Advertising, jejíž příjem loni stoupl asi o milion korun na 292,3 milionu korun. Třetí příčka opět patří agentuře MARK/BBDO, která loni zvýšila příjem o téměř dva miliony na 280,1 milionu korun.
Agentura Euro RSCG New Europe loni s příjmem 272,1 milionu korun předstihla ARK Thomson, který v loňském roce utržil 243,5 milionu korun, a odsunula ho tak na pátou příčku.
Příjem 300 milionů korun se stejně jako v předchozích letech podařilo překročit pouze vítězné agentuře. Dalších pět agentur se příjmy dostalo přes hranici 200 milionu korun. Z prvních 15 největších agentur jich 11 loni příjmy proti roku 2001 zvýšilo, čtyři agentury zaznamenaly pokles.
Pro letošní rok odhaduje mediální zastupitelství ARBOmedia růst celkových výdajů na reklamu na 16,65 miliardy korun. Za loňský rok čeká výdaje kolem 15,85 miliardy korun. Podpořit výdaje na reklamu by letos mohlo například referendum o vstupu ČR do EU či mistrovství světa v atletice.
-jj, čtk-

AGENCY Gross Income 2002
YOUNG & RUBICAM PRAHA, s.r.o. 312 597 000
LEO BURNETT ADVERTISING 292 308 000
MARK / BBDO a.s. 280 147 000
EURO RSCG New Europe 272 058 000
ARK Thompson a.s. 243 500 000
McCANN-ERICKSON PRAGUE 210 000 000
OGILVY & MATHER 189 631 000
PUBLICIS 146 700 000
BBK Advertising 131 454 000
Lowe GGK 115 950 000
TBWA Česká republika 96 360 000
DORLAND 84 117 000
GREY Worldwide 81 518 033
DDB 75 842 849
T.T.V., s.r.o. 71 000 000
Mediální agentury obrat 2002
OMD Czech, a.s. 3 390 000 000
Starcom Media Vest Group 2 300 000 000
The Media Edge Praha, s.r.o. 2 298 412 000
MÉDEA, a.s. 2 150 000 000
HMS & CARAT Group 1 506 000 000
UM Prague 1 450 000 000
MEDIACOM PRAHA s. r.o. 1 342 000 000
MindShare 1 126 000 000
CIA Czech Republic 1 020 000 000
MediaWise, a.s. 825 157 000
Initiative media, s.r.o. 520 000 000
PANMEDIA Western Praha s.r.o. 418 250 000
CRM agentury Gross Income 2002
Ogilvy One 86 300 000
iLeo/DMMS a.s. 80 308 367
Proximity Prague, s.r.o. 69 000 000
Wunderman s.r.o. 52 833 000
EURO RSCG Dialog 35 640 000
rmg:connect 8 627 000

×

Corpus Solutions na konferenci Sun Forum 2003 představí praktické zkušenosti s budováním e-business aplikací

Starší článek

Marketingový servis pro Pneu Parner

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více