Žebříček AKA vede Young & Rubicam
Největší reklamní agenturou na českém trhu v roce 2002 byla Young & Rubicam, číslem 1 mezi mediálními agenturami OMD Czech, v oblasti CRM agentur kraluje Ogilvy One. Vyplývá to z žebříčku, který zveřejnila Asociace komunikačních agentur (AKA).
Na prvních třech místech se proti roku 2001 nic nezměnilo – za Y&R následuje Leo Burnett Advertising a Mark/BBDO.
S vloni čtvrtou Ark Thompson si prohodila místo Euro RSCG New Europe.
Z agentur, které nejsou spojeny s žádnou zahraniční komunikační skupinou, se nejlépe umístil Dorland na dvanáctém místě (vloni byl třináctý).
Agentuře Young & Rubicam meziročně vzrostly příjmy o více než 12 milionů na 312,6 milionu korun.
Celkový hrubý příjem 15 největších agentur sdružených v AKA se loni zvýšil na 2,6 miliardy korun. To je o téměř 79 milionu korun více než v roce 2001.
Druhá byla znovu Leo Burnett Advertising, jejíž příjem loni stoupl asi o milion korun na 292,3 milionu korun. Třetí příčka opět patří agentuře MARK/BBDO, která loni zvýšila příjem o téměř dva miliony na 280,1 milionu korun.
Agentura Euro RSCG New Europe loni s příjmem 272,1 milionu korun předstihla ARK Thomson, který v loňském roce utržil 243,5 milionu korun, a odsunula ho tak na pátou příčku.
Příjem 300 milionů korun se stejně jako v předchozích letech podařilo překročit pouze vítězné agentuře. Dalších pět agentur se příjmy dostalo přes hranici 200 milionu korun. Z prvních 15 největších agentur jich 11 loni příjmy proti roku 2001 zvýšilo, čtyři agentury zaznamenaly pokles.
Pro letošní rok odhaduje mediální zastupitelství ARBOmedia růst celkových výdajů na reklamu na 16,65 miliardy korun. Za loňský rok čeká výdaje kolem 15,85 miliardy korun. Podpořit výdaje na reklamu by letos mohlo například referendum o vstupu ČR do EU či mistrovství světa v atletice.
-jj, čtk-
AGENCY | Gross Income 2002 |
---|---|
YOUNG & RUBICAM PRAHA, s.r.o. | 312 597 000 |
LEO BURNETT ADVERTISING | 292 308 000 |
MARK / BBDO a.s. | 280 147 000 |
EURO RSCG New Europe | 272 058 000 |
ARK Thompson a.s. | 243 500 000 |
McCANN-ERICKSON PRAGUE | 210 000 000 |
OGILVY & MATHER | 189 631 000 |
PUBLICIS | 146 700 000 |
BBK Advertising | 131 454 000 |
Lowe GGK | 115 950 000 |
TBWA Česká republika | 96 360 000 |
DORLAND | 84 117 000 |
GREY Worldwide | 81 518 033 |
DDB | 75 842 849 |
T.T.V., s.r.o. | 71 000 000 |
Mediální agentury | obrat 2002 |
OMD Czech, a.s. | 3 390 000 000 |
Starcom Media Vest Group | 2 300 000 000 |
The Media Edge Praha, s.r.o. | 2 298 412 000 |
MÉDEA, a.s. | 2 150 000 000 |
HMS & CARAT Group | 1 506 000 000 |
UM Prague | 1 450 000 000 |
MEDIACOM PRAHA s. r.o. | 1 342 000 000 |
MindShare | 1 126 000 000 |
CIA Czech Republic | 1 020 000 000 |
MediaWise, a.s. | 825 157 000 |
Initiative media, s.r.o. | 520 000 000 |
PANMEDIA Western Praha s.r.o. | 418 250 000 |
CRM agentury | Gross Income 2002 |
Ogilvy One | 86 300 000 |
iLeo/DMMS a.s. | 80 308 367 |
Proximity Prague, s.r.o. | 69 000 000 |
Wunderman s.r.o. | 52 833 000 |
EURO RSCG Dialog | 35 640 000 |
rmg:connect | 8 627 000 |