Zadavatelé televizní reklamy: Reklama na ČT zajišťuje konkurenci
Zrušení reklamy na České televizi by zlikvidovalo konkurenci na mediálním trhu. Podle výkonného ředitele Českého sdružení pro značkové výrobky Jana Levory totiž ČT zajišťuje na reklamním trhu konkurenci. Nova se již v současnosti podílí na televizní reklamě 65 procenty a Prima 23 procenty.
Monopolní postavení Novy by pro zadavatele reklamy mohlo znamenat zvýšení cen za nákup televizního reklamního času. Inzerenti by v případě, že by ČT nemohla vysílat reklamu, neměli možnost oslovit cílovou skupinu, která sleduje ČT a nikoli Novu. Monopolizací českého televizního trhu a jeho nízkou průchodností pro komerční komunikaci je sdružení znepokojeno již delší dobu, dodal Levora.
České sdružení pro značkové výrobky, které zastupuje 50 významných zadavatelů reklamy s více než 50procentním podílem na celkových výdajích na televizní reklamu, a Asociace komunikačních agentur proto podporují zvýšení denního časového limitu pro reklamu ve vysílání České televize ze současného jednoho na tři procenta. Zvýšení limitu je podle Levory důležitým krokem ke zvýšení průchodnosti televizního trhu. Ten je nejvýznamnějším segmentem českého reklamního prostředí. Vyšší limit reklamy na ČT by také stimuloval růst reklamních investic a celé české ekonomiky, řekl Levora.
ČT má zatím možnost reklamě věnovat procento z denního vysílacího času. Komerční subjekty mohou dát reklamě 15procent svého vysílání.
Návrh novely zákona o České televizi, který počítá se změnou limitu reklamy na veřejnoprávní televizi, má ve středu projednat vláda. Ministerstvo kultury předložilo variantu, kdy by se ČT denní limit zvýšil z procenta na tři. Další varianta předpokládá naopak snížení reklamního limitu na půl procenta a od roku 2010 by ČT reklamu nevysílala vůbec.
-čtk-