Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Výdaje inzerentů do médií letos zpomalí růst

Redakce MAM13. 3. 2003

Výdaje inzerentů na nákup reklamního prostoru v médiích letos zřejmě zpomalí tempo růstu na 3,8 procenta. Společnost ArboMedia očekává, že zadavatelé reklamy utratí 16,34 miliardy korun, tvrdí ředitel marketingu firmy Štěpán Wolde.
Loni podle odhadů ArboMedia dosáhly výdaje inzerentů do médií 15,72 miliardy korun a meziročně tak rostly o 4,2 procenta.
Zadavatele již loni negativně ovlivňovalo napětí na evropských mediálních trzích a zeslabení výkonnosti české ekonomiky. Výdaje tak byly začátkem roku opatrné. Inzerenti se podle Woldeho začali vracet v létě, koncem roku však i vlivem povodní opět výdaje snížili. Nervozita a citlivost na vývoj ekonomiky bude trvat i letos. Navíc v letošním roce nebudou žádné významné sportovní události, které na sebe vážou reklamní výdaje.
Největší podíl investic získají televize a to 7,82 miliardy korun. Televize také z klasických médií zaznamenají stejně jako loni největší nárůst přímjmů od inzerentů a to 5,7 procenta. Důvodem je podle Woldeho fakt, že komerční televize získávají díky své silné pozici rozpočty, které zadavatelé původně směřovali do jiných médií například do tisku.
Tempo růstu výdajů do tištěných médií zpomalí na dvě procenta. ArboMedia očekává, že periodika získají od zadavatelů reklamy 5,865 miliardy korun proti loňským 5,75 miliardy korun.
Rádia by mohla růst o 1,4 procenta na 1,065 miliardy korun. Podle ředitele ArboMedia Michaela Richtera je klesající podíl rozhlasu na výdajích do médií zajímavý. V době celkové stagnace výdajů inzerentů totiž obvykle rádio jako relativně levné, velmi dostupné a rychlé médium roste.
Internet je stále na vzestupné křivce, přestože koncem roku měl již 2,75 milionu uživatelů. Výdaje inzerentů na reklamu na internetu proto rostou nejrychleji a v letošním roce by mohly dosáhnout 230 milionů korun, což by znamenalo meziroční nárůst o 21,1 procenta. Venkovní reklama by mohla růst o 2,3 procenta na 1,125 miliardy korun.
-čtk-

×

Národy proti tabákové reklamě

Starší článek

Veletržní firmy investují do zlepšení služeb

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více