Volbu prezidenta sledovalo v ČT téměř 1,7 milionu diváků

3. 3. 2003 16:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Oficiální vyhlášení výsledků páteční prezidentské volby a první kroky Václava Klause si nenechalo na obrazovkách České televize ujít téměř 1,7 milionu diváků. Zájem vrcholil těsně před oznámením výsledků, kdy televizi sledovalo 19 procent dospělých diváků a šest procent dětí ve věku od čtyř do 14 let.
Všechna tři kola třetí volby přitom průběžně sledovalo v průměru deset procent diváků, informovala Česká televize.
Podle ČT byl zájem o televizní zprostředkování všech tří prezidentských voleb celkem vyrovnaný. Přenosy prvních dvou voleb sledovalo v průměru 9,6 procenta dospělých diváků. Přednost před ostatní programovou nabídkou dávalo všem třem hlasováním 51 až 53 z každé stovky dospělých, kteří byli v tu chvíli u televizorů.
Zájem o přímé přenosy všech prezidentských voleb rostl s věkem. V třetí volbě se průměr sledovanosti celého maratonu přenosů pohyboval od 3,3 procenta ve skupině 15 až čtyřiadvacetiletých až po 25,3 procenta u seniorů. Senioři přitom byli jedinou věkovou skupinou, jejíž pozornost od první ke třetí volbě klesala.
Z hlediska dosaženého vzdělání vyvolala třetí volba hlavy státu největší pozornost ve všech skupinách s výjimkou diváků se základním vzděláním. Ti se totiž o to, kdo na Pražském hradě vystřídá Václava Havla, zajímali nejvíc při první volbě. V ostatních skupinách naopak platilo, že s každou další volbou byla přenosům ze Španělského sálu věnována větší pozornost.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.