Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vláda kývla na zvýšení koncesionářských poplatků

Redakce MAM19. 3. 2003

Vlastníky televizních a rozhlasových přijímačů čeká zřejmě zvýšení koncesionářských poplatků. S návrhem ministra kultury Pavla Dostála zvýšit poplatek za televizi na 95 korun a za rozhlas na 45 korun za měsíc souhlasí ostatní členové kabinetu premiéra Vladimíra Špidly. “Vláda ve středu návrh zákona přijala,” informovala mluvčí vlády Anna Stárková.
Nový zákon ještě musí posoudit parlament, přičemž například ODS není zvyšování poplatků nakloněna. Dostál vysvětluje nutnost zvýšení poplatku u televize o 20 korun a u rozhlasu o osm korun nárůstem nákladů na výrobu ve veřejnoprávních médiích. Česká televize by se podle ministra mohla díky vyšším příjmům dostat z finančních problémů.
Veřejnoprávní televizi by zvýšení poplatků mohlo ještě letos přinést necelých 400 milionů korun, tvrdí prozatímní ředitel ČT Petr Klimeš. Rozpočet televize letos počítá s příjmy a výdaji ve výši 4,5 miliardy korun.
Zvýšení poplatků doprovázejí zpřísněná pravidla pro evidenci plátců a kontrolu dodržování zákona. Návrh také zavádí možnost zvyšovat poplatky podle růstu inflace, o dalším zvýšení už tak bude moci vláda rozhodnout nařízením, tedy bez souhlasu Poslanecké sněmovny a Senátu.
Součástí návrhu, který má ministerstvo kultury ještě dopracovat, jsou tři varianty nakládání s reklamou ve veřejnoprávní televizi. Poslanci a senátoři tak zřejmě budou hledat shodu v tom, zda chtějí v ČT reklamu nebo ne. První varianta počítá s nárůstem reklamního času a současně s prací ČT na digitalizaci vysílání. Podle druhé varianty by se podíl reklamy postupně snižoval až k nule v roce 2010. V tom případě by digitalizace závisela na soukromém sektoru, zřejmě na televizi Nova. Přijetí třetí verze by znamenalo zachování současného stavu.
-čtk-

×

Britské mediální společnosti Granada klesají příjmy z reklamy

Starší článek

Vznikla asociace evropských on-line vydavatelů

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více