n Visa International CEMEA a komunikační agentura Grey Worldwide dokončují návrh smlouvy o spolupráci v regionu Střední a východní Evropy, Afriky a středního východu (CEMEA). Grey Worldwide tak spadne do klína rozpočet ve výši 30 mil. eur. Výběrové řízení bylo vyhlášeno v říjnu minulého roku s cílem sjednotit marketingové aktivity v tomto regionu pod jednu agenturu.
Kromě Grey Worldwide do další fáze postoupily také Saatchi & Saatchi, BBDO Worldwide a Lowe Worldwide. Saatchi & Saatchi má v současnosti na starosti aktivity Visy na Středním východě a v Africe, zatímco střední a východní Evropu pokrývá agentura Tequila. Tu na českém trhu zastupuje TBWA Praha. Do závěrečné fáze tendru postoupily agentury Grey a Lowe, které v únoru prezentovaly současně v Londýně, Moskvě, Dubaji a Johannesburgu.
„Naším cílem je udržet vedoucí pozici značky Visa v regionu a zvýšit objem tržeb. Hledali jsme agenturu, která nám bude schopná nabídnout velkou, integrovanou kampaň s důrazem na brand a také dobře fungující síť s kvalitním vedením v Londýně i v regionech,“ říká Alex Craddock, viceprezident a ředitel marketingu Visa International CEMEA, který výběrové řízení vedl.
Výběrové řízení se nevztahuje na region Visa EU, jenž v současné době spadá pod agenturní síť Saatchi & Saatchi. V Čechách Visa spolupracuje s reklamní agenturou TBWA Praha. Je zatím otázkou, nakolik se centrální rozhodnutí společnosti dotkne právě této lokální spolupráce. gs
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).