Válečný konflikt nejvíce zvýšil sledovanost prvnímu programu ČT
Zvýšený zájem diváků o válku v Iráku v minulém týdnu nejvíce využil první program České televize. Jeho podíl na sledovanosti se zvýšil o 2,2 procenta na 23,4 procenta dospělých diváků. Zasloužil se o to i speciální pořad Útok na Irák z 20. března se sledovaností 22,2 procenta a Události z 22. a 23. března. Jejich sledovanost se podle Asociace televizních organizací (ATO) pohybovala kolem 21 procent.
Stále více diváků přitahuje také vlastní tvorba veřejnoprávní televize. Díl Četnických humoresek z 20. března vidělo 29,1 procenta diváků, což je o 0,9 procenta více než o týden dříve.
Přesun diváků k ČT 1 se nejvíce projevil na podílu televize Nova na trhu, který se snížil o 2,4 procenta na 42,1 procenta diváků starších 15 let. Pořady komerční televize sice s výjimkou veřejnoprávních Četnických humoresek (12. místo) ovládly žebříček 20 nejsledovanějších formátů, jejich sledovanost však vykazuje sestupnou tendenci. Na prvním místě skončily Televizní noviny (TN) ze 17. března se sledovaností 38,9 procenta. To je o 1,2 procenta méně, než TN na 1. místě předchozího TOP 20.
Změny na trhu se v podstatě nedotkly komerční stanice Prima. Její podíl na trhu se snížil o 0,1 procenta na 19,9 procenta dospělých diváků. A to i přesto, že se zvýšil zájem o zpravodajství Primy. Nejsledovanější Zpravodajský deník z 22. března sledovalo 16,4 procenta diváků (nárůst o 2,4 procenta).
Pokles vykázala i ČT 2. Její podíl dosáhl 7,6 procenta, což představuje snížení o 0,4 procenta diváků starších 15 let.
Hospodářské noviny, 28.3.2003, autor: (abo)