V Česku vznikne pobočka Mediaedge:cia
Od 1. dubna začne v Česku působit nové uskupení Mediaedge:cia (MECIA), které vzniká fúzí mediálních agentur The Media Edge a CIA Czech Republic. Obě agentury patří do komunikačního koncernu WPP.
Podle žebříčku mediálních agentur sestavených na základě obratu v roce 2002 Asociací komunikačních agentur tak vzniká subjekt, který velmi výrazně atakuje pozici nejsilnější mediální agentury. Loňský obrat obou agentur dohromady představuje 3,318 miliard korun, obrat loni první OMD přitom dosáhl 3,39 miliardy korun.
Mediaedge:cia již delší dobu funguje ve většině evropských zemí, v Americe, v Asii či Austrálii. “Na konci roku 2001 se rozhodovalo o tom, komu se holdingová společnost Tempus, pod kterou CIA spadala, prodá. Ze dvou zájemců uspěla WPP. Od listopadu 2001 pak byl jasný záměr nového majitele propojit obě mediální agentury do jedné celosvětové sítě,” uvedl ředitel CIA Czech Republic Miloslav Vrba.
Podle Davida Lhoty, ředitele The Media Edge, se Mediaedge:cia rozdělí do tří základních jednotek. Každá jednotka by měla být soběstačná a mít všechny nástroje k tomu, aby mohla vést zakázky od začátku do konce. Paralelně začne také fungovat tzv. negocentrum, které bude mít na starosti vyjednávání s médii. Celoroční agenturní smlouvy vůči médiím dojedná Group MindShare Edge společně pro MECIA a MindShare. Negocentrum bude zodpovědné za vyjednávání celoročních podmínek pro klienty MECIA. Ta je přitom již třetí agenturou na našem trhu, která zkouší zavádět novou organizační strukturu.
Z právního hlediska se zatím nemění nic, přestože ke konci března bude agentura zavádět novou značku Mediaedge:cia. V londýnské centrále se totiž zatím nerozhodlo, který ze subjektů bude tím, jenž se přejmenuje na Mediaedge:cia.
Hospodářské noviny, 31.3.2003, autor: Martina Vojtěchovská