Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Úřad pro hospodářskou soutěž prodloužil řízení s distributory tisku

Redakce MAM28. 3. 2003

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) prodloužil správní řízení ve věci sporu mezi distributory tisku. Důvodem je spolehlivé zjištění skutkového stavu celé kauzy. “Pokud nelze rozhodnout v zákonných termínech třicet a šedesát dnů, může lhůtu přiměřeně prodloužit předseda úřadu,” řekl dnes ČTK bez dalších podrobností ředitel odboru tisku a informací ÚOHS Kristián Chalupa.
Spolumajitel Mediaprintu Ivan Kaufmann hned poté, co úřad v úterý lhůtu prodloužil, pověřil právní kancelář Nipl & spol. přípravou arbitráže vůči České republice. Před podáním arbitráže se Mediaprint pokusí vyjednat s ministerstvem financí mimosoudní vyrovnání.
Antimonopolní úřad totiž podle Kaufmanna firmu poškodil tím, že v lednu zrušil prosincové předběžné opatření, které nutilo vydavatele distribuovat tisk přes Mediaprint. Další ekonomické škody firmě působí oddalování konečného rozhodnutí. Tento týden totiž Mediaprint obdržel další výpověď od vydavatelského domu Axel Springer, sdělil Kaufmann. Mediaprint hodlá na státu vymáhat v rámci arbitráže minimálně pět miliard korun.
Podle dobře informovaných zdrojů prodloužil úřad řízení až do 15. dubna. ÚOHS má rozhodnout, zda vydavatelské domy VLP, Ringier a Mafra uzavřely kartelovou dohodu s cílem likvidace konkurenční společnosti Mediaprint. Ta je jediným soupeřem distribuční PNS, kterou vlastní právě vydavatelé. Mediaprint později rozšířil podání také na nové podílníky PNS společnosti Sanoma a Europress.
Chalupa doplnil, že kartelové dohody patří mezi nejzávažnější porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Jejich prokazování bývá velmi obtížné a správní řízení může trvat měsíce i léta. Jde například o dohody mezi distributory pohonných hmot, připomněl.
Spor vyvolaly loňské urychlené výpovědi, které Mediaprint obdržel od vydavatelů. Ti je zdůvodňovali mimo jiné obavami z postupu Mediaprintu, který v případě VLP v západních Čechách ze dne na den odmítl distribuovat 80 procent objednaného nákladu. Vydavatelské domy reagovaly na úvahy o arbitráži již v pondělí zdrženlivě a do rozhodnutí ÚOHS nechtěly věc komentovat.
-čtk-

×

Burke nahradil Klinkhammera na pozici prezidenta CME

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 12. týden 2003

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více