A.s. Sokolovská uhelná (SU) vydělala loni přibližně 15 milionů korun na finančních operacích se společností MEF Holding (nyní Nova Holding), která ovládá firmy kolem televize Nova. SU tvrdí, že tyto transakce neměly s televizí žádnou souvislost. „Náš vztah vznikl absolutně nezávisle na jakýchkoli aktivitách MEF Holdingu, včetně té v televizi Nova,“ uvedla SU v tiskovém prohlášení.
Na finanční operace SU s MEF Holdingem upozornila média. Státem ovládaná SU podle těchto informací pomáhala přežít soukromé televizi Nova i v době její největší finanční krize. SU poslala před dvěma a půl roky majiteli televize, firmě MEF Holding, několik set milionů korun.
Generální ředitel SU František Štěpánek řekl, že podobné finanční operace společnost provádí s dalšími čtyřmi pěti firmami, protože jejich výnos je 2,5krát vyšší proti vkladům do bank. SU na těchto operacích loni vydělala 51 milionů korun, tedy o 30 milionů více, než kdyby peníze zhodnocovala v bankách. MEF Holding se na tom podílel asi polovinou.
SU měla loni téměř 2,4 miliardy korun volných finančních prostředků. Z toho přes 70 procent uložila v bankách a necelých 30 procent použila na operace v nebankovním sektoru. MEF Holdingu půjčila asi 360 milionů korun, tedy zhruba 15 procent ze všech volných peněz. „Jako všechny operace byly i tyto dostatečně zajištěny proti případným ztrátám. Nikdy jsme ze strany MEF Holdingu nezaznamenali žádný problém, prostředky se nám vždy po třech měsících fyzicky vracely na účet,“ uvedl ekonomický ředitel SU Jaroslav Rokos.
S MEF Holdingem SU spolupracuje tři roky. O transakcích vědělo jak vedení společnosti, tak její představenstvo, uvedl Štěpánek. Připustil, že zpočátku byly operace mírně rizikové. Míra rizika ale výrazně klesla poté, co loni koupila polovinu akcií MEF Holdingu finanční skupina PPF.
Štěpánek podotkl, že SU míru rizika důkladně zvažuje. Před časem například odmítla návrh Union banky na zhodnocení volných peněz. „SU nezaznamenala v posledních letech jedinou ztrátu při nakládání s volnými finančními prostředky,“ dodal.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).