Stanice ve světě čekají vyšší sledovanost
Přestože lze během války v Iráku očekávat snížení reklamních příjmů, vedení světových televizí věří, že úder na Bagdád povede ke zvýšení zájmu o zpravodajské pořady a mohl by přispět k zvýšení sledovanosti.
Televizní stanice CNN již na mimořádné zpravodajství údajně vyčlenila 35 miliónů dolarů. Zahájení války bude automaticky znamenat přerušení reklamy. To znamená i výpadky příjmů. Jenže televize počítá s tím, že se jí peníze vrátí, protože po válce se inzerenti jen pohrnou, nalákáni vyšší sledovaností.
Konkurenční stanice MSNBC chce zase diváky nalákat na známou tvář. V jejím štábu v Bagdádu totiž působí novinář Peter Arnett, který vysílal zpravodajství z iráckého hlavního města již v roce 1991.
Na válku se také podle deníku Guardian připravují hlavní britské televize. Channel 5 přejmenoval od 3. března publicistický pořad v 19.30 na War in Iraq.
Půlhodinový program, jehož obvyklou náplní jsou diskuse nad nejvýznamnějšími událostmi, se změnil na debatu o situaci okolo Iráku. Tento krok sice vyvolal obvinění ze senzacechtivosti, představitelé televize však poukazují na nutnost uspokojení poptávky po novinkách ohledně případného konfliktu.
Také stanice Channel 4 oznámila plán nahradit debatu Powerhouse poledními zprávami.
Soukromý kanál ITV oznámil záměr posunout hlavní víkendové večerní zprávy, jakmile konflikt vypukne. Po 11. září 2001 takovéto zvláštní vydání zpráv přitahovalo více než sedm miliónů diváků každý den. ITV rovněž obdržela od britské mediální rady grant ve výši 5 miliónů liber na zpravodajské pokrytí bojů v Iráku.
Hospodářské noviny, 19.3.2003, autor: (abo)