Společnost Provimi spojí své české akvizice

18. 3. 2003 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.

Reklama
SDG

Koncentrovat své české výrobní kapacity, zaměřené na výrobu krmiv pro psy a kočky do jedné společnosti, se rozhodl nizozemský Provimi Holding.
Provimi Holding v Česku vlastní dvě společnosti: továrnu na krmiva Míka Veselí nad Lužnicí a Bohemia Safari Brniště. Tyto firmy, jejichž konsolidované tržby vloni přesáhly 650 miliónů korun, dnes ovládají zhruba 27 procent tuzemského trhu. Místo nich ještě do konce letošního roku vznikne firma Provimi Pet Food CZ.
Podle marketingového ředitele Marka Kouby jde o součást dlouhodobých cílů, které mají české akvizice dovést až k miliardovým tržbám. „Spojením se posílí nejen jejich kredit, ale i pozice u dodavatelů, obchodních řetězců a bankovních domů,“ vysvětluje Kouba. „Zatím stále působíme jako dvě firmy. Hlavně v obchodě to někdy nedělá dobrotu. Tímto krokem se všechno vyjasní a zjednoduší,“ věří šéf Bohemia Safari Petr Jána. Ten očekává, že zastřešení aktivit pod jednu firmu oběma závodům pomůže i na trzích východní Evropy, kde majitelé vidí velký růstový potenciál.
Zatímco veselská firma, známá hlavně značkou Propesko, je dnes s roční produkcí okolo devíti tisíc tun jedním z největších českých producentů konzerv pro domácí zvířata, Bohemia Safari se specializuje na suché krmné směsi. Po loňských více než stomiliónových investicích do druhé výrobní linky se její kapacita zvýšila až na 50 tisíc tun granulí. „Letos počítáme s produkcí 28 až 30 tisíc tun. Je to investice jednoznačně orientovaná na budoucnost,“ uvedl Jána. Podobný směr zvolilo i Propesko.
Obchodní ředitel Provimi Ivan Heřmánek předpokládá, že český trh krmiv pro psy a kočky bude ještě minimálně pět let růst. Vysvětluje to tím, že spotřeba je stále zhruba čtyřikrát nižší než třeba v sousedním Německu. „Prodej je u nás skutečně menší než v západní Evropě,“ potvrzuje jeho slova Martina Krčová z agentury pro výzkum trhu Incoma Research. Podle ní ale největší růst lze čekat u prémiových, značkových výrobků, kde kvalitu provází i vyšší cena.
Experti vidí v tuzemsku prostor hlavně na venkově, kde je stále rozšíření krmení domácích zvířat zbytky ze stolů.
Hospodářské noviny, 18.3.2003, autor: Zdeněk Zuntych

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.