Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Společnost Provimi spojí své české akvizice

Redakce MAM18. 3. 2003

Koncentrovat své české výrobní kapacity, zaměřené na výrobu krmiv pro psy a kočky do jedné společnosti, se rozhodl nizozemský Provimi Holding.
Provimi Holding v Česku vlastní dvě společnosti: továrnu na krmiva Míka Veselí nad Lužnicí a Bohemia Safari Brniště. Tyto firmy, jejichž konsolidované tržby vloni přesáhly 650 miliónů korun, dnes ovládají zhruba 27 procent tuzemského trhu. Místo nich ještě do konce letošního roku vznikne firma Provimi Pet Food CZ.
Podle marketingového ředitele Marka Kouby jde o součást dlouhodobých cílů, které mají české akvizice dovést až k miliardovým tržbám. “Spojením se posílí nejen jejich kredit, ale i pozice u dodavatelů, obchodních řetězců a bankovních domů,” vysvětluje Kouba. “Zatím stále působíme jako dvě firmy. Hlavně v obchodě to někdy nedělá dobrotu. Tímto krokem se všechno vyjasní a zjednoduší,” věří šéf Bohemia Safari Petr Jána. Ten očekává, že zastřešení aktivit pod jednu firmu oběma závodům pomůže i na trzích východní Evropy, kde majitelé vidí velký růstový potenciál.
Zatímco veselská firma, známá hlavně značkou Propesko, je dnes s roční produkcí okolo devíti tisíc tun jedním z největších českých producentů konzerv pro domácí zvířata, Bohemia Safari se specializuje na suché krmné směsi. Po loňských více než stomiliónových investicích do druhé výrobní linky se její kapacita zvýšila až na 50 tisíc tun granulí. “Letos počítáme s produkcí 28 až 30 tisíc tun. Je to investice jednoznačně orientovaná na budoucnost,” uvedl Jána. Podobný směr zvolilo i Propesko.
Obchodní ředitel Provimi Ivan Heřmánek předpokládá, že český trh krmiv pro psy a kočky bude ještě minimálně pět let růst. Vysvětluje to tím, že spotřeba je stále zhruba čtyřikrát nižší než třeba v sousedním Německu. “Prodej je u nás skutečně menší než v západní Evropě,” potvrzuje jeho slova Martina Krčová z agentury pro výzkum trhu Incoma Research. Podle ní ale největší růst lze čekat u prémiových, značkových výrobků, kde kvalitu provází i vyšší cena.
Experti vidí v tuzemsku prostor hlavně na venkově, kde je stále rozšíření krmení domácích zvířat zbytky ze stolů.
Hospodářské noviny, 18.3.2003, autor: Zdeněk Zuntych

×

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 27. února 2003

Starší článek

Francouzský koncern Lagardere měl loni ztrátu 291 milionů eur

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více