Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Slovenská televize: každý druhý bude propuštěn

Redakce MAM12. 3. 2003

Slovenská televize (STV), která se již několik let zmítá ve finančních problémech, propustí do konce roku 1200 ze dvou tisícovek zaměstnanců, výrazně omezí výrobu vlastních programů a částečně se “vystěhuje” ze svého mrakodrapu v bratislavské Mlýnské dolině. “Nouzová” opatření oznámil nový ředitel veřejnoprávní stanice Richard Rybníček.
“Radě STV jsme předložili argumenty, čísla a fakta, která mě vedla k vyhlášení nouzového režimu. Znamená to velmi výrazné snížení výroby – až na 50 procent – a zároveň i hromadné propouštění,” řekl Rybníček.
STV je podle ředitele v “katastrofální finanční situaci”, takže k vysílání jí nyní bude muset postačit 800 stálých zaměstnanců. Další spolupracovníky si bude najímat podle potřeby. Televize začne propouštět zaměstnance všech profesí. Ti, kteří televizi budou muset opustit, mají dostat vyrozumění do konce června.
Podle ústředního ředitele hodlá televize také částečně vyklidit svou hlavní budovu, která patří mezi nejvyšší na Slovensku. V “mrakodrapu” prý mají zůstat jen některé výrobní složky, například dabingová studia.
Šéfka odborů STV Gabriela Goliášová zatím odmítla ředitelova slova komentovat. Mnozí zaměstnanci v chodbách hlavní budovy však neskrývali rozčarování a obavy.
Plánované propouštění zaměstnanců si podle šéfa televize vyžádá 250 milionů korun na odstupné. Chystaná opatření však mají už letos uspořit skoro 224 milionů, což představuje skoro třetinu ročních nákladů stanice.
Koncesionářské poplatky by se podle připravovaného návrhu měly zvýšit ze současných 75 na 100 slovenských korun měsíčně. Počítá se ale také s výrazným snížením počtu těch, kteří jsou od jejich placení osvobozeni, zejména o důchodce.
Slovenská televize dostala v roce 2002 ze státního rozpočtu provozní dotaci 218 milionů korun a letos dokonce 370 milionů. Kromě provozní dotace ale dostala v roce 2002 od ministerstva financí na oddlužení dalších téměř 487 milionů a v roce předchozím od Fondu národního majetku 565,5 milionu. Za tyto dva roky tak STV stát oddlužil téměř miliardou korun nad rámec provozní dotace. Současné dluhy STV jsou tak ve výši 68O milionů.
Česká televize (ČT) žije z koncesionářských poplatků a z příjmů z reklamy. Koncesionářské poplatky činí měsíčně 75 korun na přijímač a v roce 2001 bylo vybráno 2,947 miliardy korun. Spolu se zisky zejména z reklamy činily příjmy ČT celkem na 4,5 miliardy korun. ČT od státu peníze nedostává a dluhy v podstatě nemá.
Jak Rybníček ujistil, STV i po škrtech bude s to zajistit veřejnoprávní charakter televize a vysílání na obou svých kanálech. Již v příštím roce chce přejít z “červených čísel” do zisku okolo 300 milionů, ovšem za předpokladu, že sněmovna schválí zvýšení koncesionářských poplatků o třetinu. Již od roku 2004 by pak již neměla být závislá na státních dotacích a žít má prý pouze z koncesionářských poplatků a z vlastních příjmů.
Rybníček ještě před několika měsíci řídil “slovenskou sestru Novy”, televizi Joj. V křesle ředitele STV vystřídal na počátku roku Milana Materáka, odvolaného parlamentem ještě před loňskými zářijovými volbami kvůli skandálu okolo nové kolektivní smlouvy zaručující vedení “zlaté padáky” a zaměstnancům výhody neodpovídající situaci STV. Rybníček v minulosti pracoval v nevládním Institutu pro veřejné otázky a ve slovenské redakci ČTK.
Veřejnoprávní stanice se dostala do “červených čísel” už po pádu komunismu a v polovině 90. let se nedokázala vyrovnat s nástupem komerční televize Markíza, která od té doby dominuje slovenskému televiznímu trhu. Na počátku roku měla STV 2015 zaměstnanců a dalších 1200 externích spolupracovníků.
-čtk-

×

Polovina domácností chodí z domova na internet přes vytáčené připojení

Starší článek

Hyundai oficiálním partnerem Mistrovství Evropy EURO 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více