Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Školský výbor Senátu chce po tabákových firmách peníze na kulturu

Redakce MAM20. 3. 2003

Tabákové firmy možná budou muset podporovat divadelní a hudební tělesa stejnou částkou, kterou investují do reklamy na své výrobky. Na návrh Jiřího Zlatušky (za LiRA) to doporučil senátní výbor pro školství a kulturu. Ten projednává lidoveckou novelu o výrazném omezení tabákové reklamy.
Podle Zlatuškova návrhu by tabákové firmy měly peníze posílat do Fondu podpory kulturních institucí, který by nově zřídilo ministerstvo kultury. Znamená to, řekl Zlatuška ČTK, že tabákové koncerny “jakoukoli částku, kterou vynaloží na reklamu, musí ještě navíc darovat do tohoto fondu”. Náklady na reklamu bude možné podle senátora zjistit z účetních dokladů tabákových firem.
Na povolených reklamách ve specializovaných obchodech by se podle dalšího Zlatuškova návrhu mělo objevovat nejen varování, že kouření způsobuje rakovinu, ale že také způsobuje neplodnost, impotenci, duševní poruchy či ohrožuje děti.
Pokud se s návrhy školského výboru ztotožní Senát jako celek, novelu by vrátil k novému projednání Poslanecké sněmovně. Učinil tak již loni před parlamentními volbami, kdy se už ve sněmovně pro opětovné schválení zákazu tabákové reklamy dost hlasů nenašlo. Proti novele se staví zejména ODS, neboť podle ní omezuje svobodné podnikání s povoleným zbožím.
Nynější novela má omezit také sponzorování, které by vedlo k propagaci tabákových výrobků. Do roku 2007 ale tabákovým koncernům umožňuje sponzorovat motoristické soutěže.
Tabáková reklama by se podle novely měla omezit na obchody s kuřivem a tabáková oddělení v prodejnách; podle jednoho ze Zlatuškových doplňujících návrhů by nesměla být v obchodech s potravinami. Ani povolená reklama by se nesměla zaměřovat na lidi mladší 18 let, neměla by také nabádat ke kouření slovy nebo třeba zobrazením kouřících lidí.
Hlavní argumentem zastánců zákazu tabákové reklamy je zdraví obyvatel. Tabáková reklama podle nich útočí především na děti a na následky kouření jen v tuzemsku zemře 60 lidí denně. Jejich argumenty podporují zdravotní pojišťovny i Česká lékařská společnost Jana Evangelisty Purkyně.
-čtk-

×

Baumax ČR loni zvýšil tržby na 5,3 miliardy korun

Starší článek

Nejčtenějším slovenským týdeníkem je Plus 7 dní, měsíčníkům dominuje Eva

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více