Řetězec rychlého občerstvení Kentucky Fried Chicken (KFC) ve čtvrtek přestal
přijímat slevové kupóny, které poskytuje konkurenční McDonald’s. Krok zdůvodnil přípravami na novou kampaň pro zákazníky, kterou zahájí 11. března.
Sdělila to Daniela Adamíková z firmy American Restaurants, která v tuzemsku KFC provozuje. McDonald’s ale již koncem února informoval, že KFC nesmí přijímat jeho poukázky podle předběžného opatření Městského soudu v Praze.
American Restaurants ve čtvrteční tiskové zprávě vyjádřila překvapení nad tím, že se konkurence obrátila na soud. „V Americe přijímá kupónky svých konkurentů i samotný McDonald’s,“ uvedla firma.
McDonald’s kupóny na slevy vydal a distribuoval v celém Česku v rámci marketingové kampaně Kupónka plná výhod. Akce začala 3. února a její konec je plánován na 9. března. Konkurenční poukázky začal přijímat i řetězec KFC, což McDonald’s označil za parazitování a záležitost předal k posouzení své advokátní kanceláři.
McDonald’s má v Česku 68 restaurací. Za loňský rok vykázala firma tržby 1,96 miliardy korun, což představuje proti předchozímu roku nárůst asi o deset procent. KFC a Pizza Hut, který je pro McDonald’s nejvýznamnějším konkurenčním řetězcem na českém trhu, má v tuzemsku 21 restaurací. Předloni měla American Restaurants tržby bez DPH asi 616 milionů korun.
Pdrobnosti o případu najdete v článku týdeníku Marketing & Media
Colonel z Kentucky útočí na McDonald’s
-čtk-