Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Předpremiéra Pirelli P Zero Corsa na mezinárodním autosalonu v Ženevě, originální vybavení pro Ferrari Challenge Stradale.

Redakce MAM31. 3. 2003

Firma Pirelli si zvolila 73. mezinárodní autosalon v Ženevě, aby s pomocí svého partnera Ferrari představila novou pneumatiku P Zero Corsa – naprosto nízký profil pro naprosto výkonné automobilové segmenty sportovních silničních automobilů a tato je zároveň určena pro použití na závodních tratích.

P Zero Corsa byla vytvořena pro závody a je zárukou zachování efektu „neodtrhnutí se od asfaltu“. Sucho je jejím bitevním polem a ideálními podmínkami, na nichž dokáže využít sílu stovek koní, aby oslavila spojení nejdůmyslnějšího podvozku a jeho pneumatik, jenž poskytují jistotu při zastavení kdy a jak řidič musí nebo chce. Absolutní přilnavost, milimetrová přesnost usazení, skvělá boční tuhost při zatáčení v krajní mezi, rychlá reakce volantu – to jsou závodní vlastnosti pneumatiky, kterých bylo mimo jiné dosaženo vývojem inovačních složení běhounu, která vytvářejí potřebnou adhezi při teplotních podmínkách, ve kterých je pneumatika používána.

Volba „Systému“ P Zero Corsa – s asymetrickým dezénem na zadních kolech a přímým na předních kolech „porazí“ klouzání – debutovala v Ženevě s velikostmi 225/35 ZR 19 na předních a 285/35 ZR 19 na zadních kolech Ferrari Challenge Stradale, výsledek zkušeností z nedávných šampionátů Ferrari Challenge-Pirelli Trophy a závodění s pneumatikami na šampionátech Ferrari 360 GT a FIA-GT.

Tato spolupráce, v případě Ferrari Challenge-Pirelli Trophy, dosáhla svého 10. roku a byla koncem roku 2002 znovu potvrzena dohodou podepsanou mezi Pirelli a Ferrari–Maserati Group – Pirelli, Ferrari a Maserati, tři jména, která se zapsala do historie automobilových závodů v Itálii.Technologické partnerství s Maranellou bude pokračovat i v letošním roce v šampionátu FIA-GT s pneumatikami Pirelli na Ferrari 360 GT: vývoj systému P Zero Corsa, který začal s hladkými závodními pneumatikami, je v současné době velmi evidentní a je výsledkem velmi blízké spolupráce těchto dvou skupin.

A s Maserati, Trophy je za dveřmi

Stejné prohlášení v prosinci 2002 zahrnovalo dohodu o výhradním technologickém partnerství v závodech, uzavřenou mezi Pirelli a Maserati pro automobily Trident, které soutěží v sérii závodů Maserati Trophy a které budou za několik dnů zahájeny s Maserati Coupé Cambio Corsa. Maserati a Pirelli budou spolupracovat, vyměňovat si zkušenosti a technické znalosti a výsledkem tohoto je, že auta Maserati budou pro Šampionát FIA-GT 2004 vybavena výhradně pneumatikami Pirelli.

Od Kubangu ke Cayenne: rok Pirelli Scorpion

Počet nových automobilů, které se začlenily do tržní oblasti tzv. sportovně-užitkových vozů (SUV) – různé a dobře konstruované – se zvyšuje s každým autosalonem. Trend, na který se Pirelli připravilo již koncem 90. let přidáním Scorpio Zero do své řady off-roadových pneumatik 4×4, se projevil především v oblasti sportovních automobilů. Byl to především podnět, který se těší nepřekonatelnému úspěchu a který povede k „Evropské cestě 4×4“.
Od té doby pokročila pneumatika Scorpion Zero kupředu a byla vyvinuta řada rozměrů a dezénů; zároveň se stává – stejně jako její silniční dvojče P Zero – doporučením pro automobilový průmysl na celém světě. Extrémní rozměry pneumatiky Scorpio Zero sedí na všech typech ráfků do průměru 24 palců a automobilech, které využívají sílu stovek koní.

Projekt Maserati Kubang, který byl nedávno představen na autosalonu v Detroitu, kde byla většina automobilů vybavena pneumatikami Pirelli, je dalším automobilem, který bude používat pneumatiky Scorpion Zero, které jsou také homologovány pro automobily Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg. Současné homologace nízko profilových pneumatik P Zero Rosso pro Porsche i Volkswagen znamenají opětovné potvrzení vedoucího postavení technologií Pirelli v oblasti vysoce výkonných pneumatik.

Stejná technologická báze Scorpion umožnila Pirelli vyvinout pneumatiky o průměru 20 palců, které vybaví další automobilové koncepty ženevského autosalonu: AlfaRomeo a sportovní Volvo.
Pneumatiky pro Volvo XC 90, které bylo ve Spojených státech nedávno zvoleno „Truckem roku“, patří do rodiny Pirelli Scorpion. Scorpion patří k pneumatikám, které byly homologovány jako základní vybavení Fordu Excursion a Fordu Super-Duty a dodávek F-250 a F-350, vyráběných americkým výrobcem.

Lamborghini Gallardo: Červené P Zero pro nové Raging Bull

S netrpělivostí je na ženevském autosalonu očekávána světová předpremiéra nového Lamborghini Gallardo, posledního přímého nástupce jednoho z prvních aut společnosti, na které Pirelli dodává původní vybavení již od dob Miura. Tradice byla obnovena s nízko profilovými pneumatikami Pirelli pro výkonné automobily Lamborghini.
Nebude žádným překvapením, že „malý“ Gallardo používá pneumatiky P Zero Rosso jako původní vybavení; pneumatiky, jejichž vysoký výkon je velmi dobře známý a jsou uznávané všemi výrobci automobilů pro své sportovní ovládání, rychlou reakci a progresivnost na kole, sílu při zatáčení, přesnost dráhy a opětovné sladění.
Pak je tu ještě bezpečnost pneumatik P Zero Rosso na mokrém povrchu: Výsledky mnohaletých studií profilu, složení běhounu a dezénu byly zakomponovány do pneumatiky tak, aby přispěly k maximální odolnosti proti klouzání. K P Zero Rosso se později připojil koncept exkluzivního systému Pirelli: dva rozdílné dezény, jeden na kolech přední nápravy a druhý na zadních kolech, které umožňují naprosto přesné řízení jak na suchém, tak na mokrém povrchu.

P Zero Rosso, stejně jako P Zero System a P Zero Nero, jsou jednou ze tří vynikajících možností, které Pirelli nabízí předním světovým výrobcům automobilů pod značkou P Zero – tato značka se stala synonymem termínu ‚vysoký výkon‘. Základní koncepcí Pirelli je být na vrcholu a s tímto cílem byla pneumatika P Zero koncipována, vytvořena a testována. Je to pneumatika, která se vždy již od počátku stává součástí navrhování a vývoje nových automobilů a stává se charakteristickou součástí nového modelu, díky použití nejmodernějších metod a výpočtů. Abychom pochopili vitalitu, kterou byl projekt P Zero inspirován, je nutné vidět pneumatiku na Lancii … koncepci automobilů v Ženevě.

73. Ženevský autosalon je přehlídkou nízko profilových pneumatik Pirelli P Zero Rosso, nejnovějších homologací, ke kterým patří značky Audi A3, A6, A6 Allroad a Quattro R6. Tato pneumatika se stane původním vybavením také pro Mercedes AMG A 209 cabrio a SL55 roadster, stejně jako pro Volvo S60R a V70R. Pneumatika P Zero Asimmetrico byla schválena pro Jaguár XJ-X 350 a nejnovější model Bentley, Arnage R a Contenental GT.

Pirelli P7 pro Audi A3: evoluce vysokého výkonu

Nové Audi A3, pro které byly homologovány pneumatiky Pirelli P7, je jedním z nejnetrpělivěji očekávaných nových automobilů, které se mají objevit na ženevském autosalonu a svědčí o technologické kontinuitě, která připojuje P Zero k nové generaci vysoce výkonných pneumatik Pirelli P6 a P7. Dvě pneumatiky, které reprezentují technologický vývoj P6000, nízkoprofilové pneumatiky, které se prodalo více než 40 milionu kusů a která se stala nejprodávanějším původním vybavením Pirelli. P6 a P7 naznačují návrat dvou nejváženějších jmen ve světě motorismu: původní P7 byla vyvinuta v roce 1974 pro vítězný automobil Lancia Stratos ve světovém šampionátu rallye a je považována za zakladatele vysoce výkonných silničních sportovních pneumatik Pirelli. Představení P6 v roce 1977 založilo, jednou provždy, progresivní dominanci nízko profilových pneumatik mezi předními světovými výrobci automobilů.

Nová koncepce získala svou podobu po představení těchto nových pneumatik v sedmdesátých letech: moderní koncepce „bezpečnosti s vysokým výkonem“, která se od té doby stala DNA všech pneumatik Pirelli, se vyvinula směrem k pneumatikám P600 a P6000. S dnešními novými P6 a P7, „bezpečnost s vysokým výkonem“ má své místo v nové generaci technologie: elektronice. Integrované ovládání funkcí automobilu, celkové řízení všech bezpečnostních zařízení automobilu: řízení suspenze automobilu, trakce, stability a brždění. P6 a P7 usilují o vyhovění všem požadavků dnešních motoristů v oblasti spolehlivosti.
Vysoký výkon P600/P6000 Powergy a jejich nástupců P6/P7 je neustále dokazován jejich vitalitou a také tím, že byly homologovány pro Jaguár XJ-X 350, a především pro novou řadu BMW 5.

Poslední hranice v bezpečnosti automobilu:
X-PRESSURE, již nikdy nebudete řídit pod tlakem

Na ženevském autosalonu Pirelli zároveň představí X-PRESSURE. Nový vývoj je inovační řadou zařízení, která monitorují tlak a teplotu pneumatiky a převádí pneumatiky automobilu z jeho pasivních součástí do inteligentního systému, který je schopen spolupracovat s vozidlem samotným. X-PRESSURE je TPMS /Systém monitorování tlaku pneumatiky/: je to první člen rodiny produktů, které vyvinulo Pirelli a zároveň je to první tlakový monitorovací systém, který se představuje na trhu s náhradními díly.

X-PRESSURE je velmi jednoduché inteligentní zařízení, které umožňuje řidiči cestovat v naprostém poklidu a bezpečí a zároveň být okamžitě informován o jakékoli odchylce tlaku nebo teploty pneumatik díky speciálním akustickým a vizuálním signálům. Elektronické čidlo, které je umístěno na všech ráfcích automobilu, přenáší během jízdy veškeré údaje o tlaku a teplotě z vnitřní části pneumatiky na displej na palubní desce. Zmáčknutím tlačítka může řidič kdykoli zkontrolovat tlak a teplotu pneumatik. Tyto údaje jsou aktualizovány každých sedm sekund.

V případě jakékoli odchylky se zapne kontrolka a akustické zařízení a displej ukáže, na kterém kole došlo k odchylce. X-PRESSURE je naprogramován tak, aby informoval řidiče ve třech úrovních: prvotní upozornění, když se skutečný tlak pneumatiky odchýlí o 10% z odpovídající úrovně, druhé upozornění se objeví, jestliže tlak klesne pod 1,54 bar a upozornění na nebezpečí, jestliže vnitřní teplota pneumatiky překročí 80O C (v posledních dvou případech je nutné co nejdříve zastavit).

X-PRESSURE se snadno instaluje a používá a nevyžaduje žádnou údržbu, je kompatibilní pro všechny automobily, sportovně-užitkové vozy, dodávky s maximálním nahuštěním pneumatik 4,4 bar.
Toto nové zařízení Pirelli je konkrétním řešením pro opakující se problém bezpečnosti na cestách. Díky naprosto vynikající technologii zaručuje X-PRESSURE řidiči neustálou jistotu, že jeho pneumatiky jsou nahuštěny na optimální tlak a poskytují mu optimální bezpečnost, úsporu paliva a delší životnost pneumatiky. X_PRESSURE je k sehnání v síti všech specializovaných prodejců Pirelli po celé Evropě.

Aktivity Pirelli v oblasti inteligentních pneumatik se nezastavují u TPMS. Skupina již zahájila program spolupráce s několika výzkumnými centry pro aplikaci technologie zmenšení součástek (Pico rádio, Micro Senzory, atd.) s použitím technik MEMS. Pirelli neustále spolupracuje s Berkeley Sensor, Actuator Center a DOP Center na vestavěných systémech pro Kalifornskou univerzitu Berkeley.

Zavřít reklamu

Konference ISSS/LORIS 2003 zaznamenala rekordní návštěvnost

Starší článek

SMS – rychlé zprávy pro obyvatele obcí

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: TV Nova

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.