Předpremiéra Pirelli P Zero Corsa na mezinárodním autosalonu v Ženevě, originální vybavení pro Ferrari Challenge Stradale.
Firma Pirelli si zvolila 73. mezinárodní autosalon v Ženevě, aby s pomocí svého partnera Ferrari představila novou pneumatiku P Zero Corsa – naprosto nízký profil pro naprosto výkonné automobilové segmenty sportovních silničních automobilů a tato je zároveň určena pro použití na závodních tratích.
P Zero Corsa byla vytvořena pro závody a je zárukou zachování efektu „neodtrhnutí se od asfaltu“. Sucho je jejím bitevním polem a ideálními podmínkami, na nichž dokáže využít sílu stovek koní, aby oslavila spojení nejdůmyslnějšího podvozku a jeho pneumatik, jenž poskytují jistotu při zastavení kdy a jak řidič musí nebo chce. Absolutní přilnavost, milimetrová přesnost usazení, skvělá boční tuhost při zatáčení v krajní mezi, rychlá reakce volantu – to jsou závodní vlastnosti pneumatiky, kterých bylo mimo jiné dosaženo vývojem inovačních složení běhounu, která vytvářejí potřebnou adhezi při teplotních podmínkách, ve kterých je pneumatika používána.
Volba „Systému“ P Zero Corsa – s asymetrickým dezénem na zadních kolech a přímým na předních kolech „porazí“ klouzání – debutovala v Ženevě s velikostmi 225/35 ZR 19 na předních a 285/35 ZR 19 na zadních kolech Ferrari Challenge Stradale, výsledek zkušeností z nedávných šampionátů Ferrari Challenge-Pirelli Trophy a závodění s pneumatikami na šampionátech Ferrari 360 GT a FIA-GT.
Tato spolupráce, v případě Ferrari Challenge-Pirelli Trophy, dosáhla svého 10. roku a byla koncem roku 2002 znovu potvrzena dohodou podepsanou mezi Pirelli a Ferrari–Maserati Group – Pirelli, Ferrari a Maserati, tři jména, která se zapsala do historie automobilových závodů v Itálii.Technologické partnerství s Maranellou bude pokračovat i v letošním roce v šampionátu FIA-GT s pneumatikami Pirelli na Ferrari 360 GT: vývoj systému P Zero Corsa, který začal s hladkými závodními pneumatikami, je v současné době velmi evidentní a je výsledkem velmi blízké spolupráce těchto dvou skupin.
A s Maserati, Trophy je za dveřmi
Stejné prohlášení v prosinci 2002 zahrnovalo dohodu o výhradním technologickém partnerství v závodech, uzavřenou mezi Pirelli a Maserati pro automobily Trident, které soutěží v sérii závodů Maserati Trophy a které budou za několik dnů zahájeny s Maserati Coupé Cambio Corsa. Maserati a Pirelli budou spolupracovat, vyměňovat si zkušenosti a technické znalosti a výsledkem tohoto je, že auta Maserati budou pro Šampionát FIA-GT 2004 vybavena výhradně pneumatikami Pirelli.
Od Kubangu ke Cayenne: rok Pirelli Scorpion
Počet nových automobilů, které se začlenily do tržní oblasti tzv. sportovně-užitkových vozů (SUV) – různé a dobře konstruované – se zvyšuje s každým autosalonem. Trend, na který se Pirelli připravilo již koncem 90. let přidáním Scorpio Zero do své řady off-roadových pneumatik 4×4, se projevil především v oblasti sportovních automobilů. Byl to především podnět, který se těší nepřekonatelnému úspěchu a který povede k „Evropské cestě 4×4“.
Od té doby pokročila pneumatika Scorpion Zero kupředu a byla vyvinuta řada rozměrů a dezénů; zároveň se stává – stejně jako její silniční dvojče P Zero – doporučením pro automobilový průmysl na celém světě. Extrémní rozměry pneumatiky Scorpio Zero sedí na všech typech ráfků do průměru 24 palců a automobilech, které využívají sílu stovek koní.
Projekt Maserati Kubang, který byl nedávno představen na autosalonu v Detroitu, kde byla většina automobilů vybavena pneumatikami Pirelli, je dalším automobilem, který bude používat pneumatiky Scorpion Zero, které jsou také homologovány pro automobily Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg. Současné homologace nízko profilových pneumatik P Zero Rosso pro Porsche i Volkswagen znamenají opětovné potvrzení vedoucího postavení technologií Pirelli v oblasti vysoce výkonných pneumatik.
Stejná technologická báze Scorpion umožnila Pirelli vyvinout pneumatiky o průměru 20 palců, které vybaví další automobilové koncepty ženevského autosalonu: AlfaRomeo a sportovní Volvo.
Pneumatiky pro Volvo XC 90, které bylo ve Spojených státech nedávno zvoleno „Truckem roku“, patří do rodiny Pirelli Scorpion. Scorpion patří k pneumatikám, které byly homologovány jako základní vybavení Fordu Excursion a Fordu Super-Duty a dodávek F-250 a F-350, vyráběných americkým výrobcem.
Lamborghini Gallardo: Červené P Zero pro nové Raging Bull
S netrpělivostí je na ženevském autosalonu očekávána světová předpremiéra nového Lamborghini Gallardo, posledního přímého nástupce jednoho z prvních aut společnosti, na které Pirelli dodává původní vybavení již od dob Miura. Tradice byla obnovena s nízko profilovými pneumatikami Pirelli pro výkonné automobily Lamborghini.
Nebude žádným překvapením, že „malý“ Gallardo používá pneumatiky P Zero Rosso jako původní vybavení; pneumatiky, jejichž vysoký výkon je velmi dobře známý a jsou uznávané všemi výrobci automobilů pro své sportovní ovládání, rychlou reakci a progresivnost na kole, sílu při zatáčení, přesnost dráhy a opětovné sladění.
Pak je tu ještě bezpečnost pneumatik P Zero Rosso na mokrém povrchu: Výsledky mnohaletých studií profilu, složení běhounu a dezénu byly zakomponovány do pneumatiky tak, aby přispěly k maximální odolnosti proti klouzání. K P Zero Rosso se později připojil koncept exkluzivního systému Pirelli: dva rozdílné dezény, jeden na kolech přední nápravy a druhý na zadních kolech, které umožňují naprosto přesné řízení jak na suchém, tak na mokrém povrchu.
P Zero Rosso, stejně jako P Zero System a P Zero Nero, jsou jednou ze tří vynikajících možností, které Pirelli nabízí předním světovým výrobcům automobilů pod značkou P Zero – tato značka se stala synonymem termínu ‚vysoký výkon‘. Základní koncepcí Pirelli je být na vrcholu a s tímto cílem byla pneumatika P Zero koncipována, vytvořena a testována. Je to pneumatika, která se vždy již od počátku stává součástí navrhování a vývoje nových automobilů a stává se charakteristickou součástí nového modelu, díky použití nejmodernějších metod a výpočtů. Abychom pochopili vitalitu, kterou byl projekt P Zero inspirován, je nutné vidět pneumatiku na Lancii … koncepci automobilů v Ženevě.
73. Ženevský autosalon je přehlídkou nízko profilových pneumatik Pirelli P Zero Rosso, nejnovějších homologací, ke kterým patří značky Audi A3, A6, A6 Allroad a Quattro R6. Tato pneumatika se stane původním vybavením také pro Mercedes AMG A 209 cabrio a SL55 roadster, stejně jako pro Volvo S60R a V70R. Pneumatika P Zero Asimmetrico byla schválena pro Jaguár XJ-X 350 a nejnovější model Bentley, Arnage R a Contenental GT.
Pirelli P7 pro Audi A3: evoluce vysokého výkonu
Nové Audi A3, pro které byly homologovány pneumatiky Pirelli P7, je jedním z nejnetrpělivěji očekávaných nových automobilů, které se mají objevit na ženevském autosalonu a svědčí o technologické kontinuitě, která připojuje P Zero k nové generaci vysoce výkonných pneumatik Pirelli P6 a P7. Dvě pneumatiky, které reprezentují technologický vývoj P6000, nízkoprofilové pneumatiky, které se prodalo více než 40 milionu kusů a která se stala nejprodávanějším původním vybavením Pirelli. P6 a P7 naznačují návrat dvou nejváženějších jmen ve světě motorismu: původní P7 byla vyvinuta v roce 1974 pro vítězný automobil Lancia Stratos ve světovém šampionátu rallye a je považována za zakladatele vysoce výkonných silničních sportovních pneumatik Pirelli. Představení P6 v roce 1977 založilo, jednou provždy, progresivní dominanci nízko profilových pneumatik mezi předními světovými výrobci automobilů.
Nová koncepce získala svou podobu po představení těchto nových pneumatik v sedmdesátých letech: moderní koncepce „bezpečnosti s vysokým výkonem“, která se od té doby stala DNA všech pneumatik Pirelli, se vyvinula směrem k pneumatikám P600 a P6000. S dnešními novými P6 a P7, „bezpečnost s vysokým výkonem“ má své místo v nové generaci technologie: elektronice. Integrované ovládání funkcí automobilu, celkové řízení všech bezpečnostních zařízení automobilu: řízení suspenze automobilu, trakce, stability a brždění. P6 a P7 usilují o vyhovění všem požadavků dnešních motoristů v oblasti spolehlivosti.
Vysoký výkon P600/P6000 Powergy a jejich nástupců P6/P7 je neustále dokazován jejich vitalitou a také tím, že byly homologovány pro Jaguár XJ-X 350, a především pro novou řadu BMW 5.
Poslední hranice v bezpečnosti automobilu:
X-PRESSURE, již nikdy nebudete řídit pod tlakem
Na ženevském autosalonu Pirelli zároveň představí X-PRESSURE. Nový vývoj je inovační řadou zařízení, která monitorují tlak a teplotu pneumatiky a převádí pneumatiky automobilu z jeho pasivních součástí do inteligentního systému, který je schopen spolupracovat s vozidlem samotným. X-PRESSURE je TPMS /Systém monitorování tlaku pneumatiky/: je to první člen rodiny produktů, které vyvinulo Pirelli a zároveň je to první tlakový monitorovací systém, který se představuje na trhu s náhradními díly.
X-PRESSURE je velmi jednoduché inteligentní zařízení, které umožňuje řidiči cestovat v naprostém poklidu a bezpečí a zároveň být okamžitě informován o jakékoli odchylce tlaku nebo teploty pneumatik díky speciálním akustickým a vizuálním signálům. Elektronické čidlo, které je umístěno na všech ráfcích automobilu, přenáší během jízdy veškeré údaje o tlaku a teplotě z vnitřní části pneumatiky na displej na palubní desce. Zmáčknutím tlačítka může řidič kdykoli zkontrolovat tlak a teplotu pneumatik. Tyto údaje jsou aktualizovány každých sedm sekund.
V případě jakékoli odchylky se zapne kontrolka a akustické zařízení a displej ukáže, na kterém kole došlo k odchylce. X-PRESSURE je naprogramován tak, aby informoval řidiče ve třech úrovních: prvotní upozornění, když se skutečný tlak pneumatiky odchýlí o 10% z odpovídající úrovně, druhé upozornění se objeví, jestliže tlak klesne pod 1,54 bar a upozornění na nebezpečí, jestliže vnitřní teplota pneumatiky překročí 80O C (v posledních dvou případech je nutné co nejdříve zastavit).
X-PRESSURE se snadno instaluje a používá a nevyžaduje žádnou údržbu, je kompatibilní pro všechny automobily, sportovně-užitkové vozy, dodávky s maximálním nahuštěním pneumatik 4,4 bar.
Toto nové zařízení Pirelli je konkrétním řešením pro opakující se problém bezpečnosti na cestách. Díky naprosto vynikající technologii zaručuje X-PRESSURE řidiči neustálou jistotu, že jeho pneumatiky jsou nahuštěny na optimální tlak a poskytují mu optimální bezpečnost, úsporu paliva a delší životnost pneumatiky. X_PRESSURE je k sehnání v síti všech specializovaných prodejců Pirelli po celé Evropě.
Aktivity Pirelli v oblasti inteligentních pneumatik se nezastavují u TPMS. Skupina již zahájila program spolupráce s několika výzkumnými centry pro aplikaci technologie zmenšení součástek (Pico rádio, Micro Senzory, atd.) s použitím technik MEMS. Pirelli neustále spolupracuje s Berkeley Sensor, Actuator Center a DOP Center na vestavěných systémech pro Kalifornskou univerzitu Berkeley.
Podobné zprávy


Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef


Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku


Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

