Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Poslanci vrátili radním návrh kodexu ČT

Redakce MAM13. 3. 2003

Školský výbor sněmovny vrátil Radě České televize její návrh Kodexu ČT. Poslancům na návrhu vadí hlavně to, že opomíjí vlastní tvorbu veřejnoprávní televize. Doplněný návrh kodexu by rada měla výboru předložit do 15. května.
Jak řekl předseda výboru Walter Bartoš (ODS), bude sněmovna kodex ČT projednávat na své červnové schůzi.
Podle místopředsedy výboru Petra Plevy (ODS) je hlavním nedostatkem předloženého návrhu to, že kodex nemá pravidla pro vytváření dokumentárních pořadů a vlastní dramatické tvorby. Pleva se domnívá, že by podle předloženého kodexu mohla veřejnoprávní televize pouze vysílat převzatý program a vlastní tvorbu opomíjet.
Předseda Rady ČT Jan Mrzena poslancům sdělil, že kodex se stane po přijetí sněmovnou pro zaměstnance ČT závaznou normou. Ti budou podle Mrzeny muset podepsat dodatky ke svým pracovním smlouvám. Z jeho nedodržování pro ně budou vyplývat pracovně- právní důsledky.
Poslankyně Táňa Fischerová (US-DEU) je přesvědčena, že kodex má být jen vnitřní normou ČT a že by jej proto neměli schvalovat poslanci. Schvalování kodexu parlamentem proto považuje za nepřípustný zásah do svobodné tvorby média. Podobný názor zastává i Syndikát novinářů.
Podle Bartoše však kodex musí schvalovat sněmovna proto, že je to zakotveno v zákonu o ČT. “Zákon říká jednoznačně, že jej (kodex) schvaluje Poslanecká sněmovna,” uvedl Bartoš.
Parlamentní schvalování kodexu zavedla novela z počátku roku 2001. Rada už loni do sněmovny jeden návrh poslala, nakonec ho ale raději sama stáhla, protože se poslancům zdál příliš nekonkrétní. Současná verze už je podrobnější. Kromě obecných požadavků typu nestrannosti, nezávislosti či rozmanitosti názorů poměrně konkrétně popisuje i některá redakční pravidla, třeba pro použití skryté kamery a používání archivních záběrů.
-čtk-

×

Válka ohrožuje reklamní výdaje

Starší článek

Yoko Ono dala 42000 dolarů za mírový inzerát

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více