Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Podniky stále více žádají pestrobarevné obaly

Redakce MAM11. 3. 2003

Poptávka po pestrobarevných lepenkových obalech v letošním roce výrazně roste. Hypermarkety již totiž nesázejí jen na nízké ceny, ale chtějí podpořit chuť lidí nakupovat i pěkným obalem.
“Tento trend začal již loni a letos se podíl obalů se čtyřbarevným až sedmibarevným tiskem výrazně zvyšuje,” říká jednatel výrobce lepenkových obalů Thimm Obaly Jens Handkammer. Podle něj mají ty české firmy, které se již vybavily potřebnou technologií s vícebarevným potiskem lepenkových obalů, šanci získat konkurenční výhodu v ostré soutěži.
“Stále více výrobců zejména v potravinářství a u dražší elektroniky se snaží podpořit prodej zvýšenou barevností svých obalů,” potvrdil zástupce Svazu průmyslu papíru a celulózy Miloš Lešikar. Uvedl, že řada výrobců lepenkových obalů, jako například Model Obaly či českobudějovický Bupak, si pořizují nové technologie. Dodal, že ale u zboží, které se běžně vystavuje jen vybalené, jako třeba pračky či sporáky, stále výrazně převládají jednoduché hnědé krabice.
“Jestliže v předchozích letech byl podíl vícebarevných obalů jen minimální, nyní u naší firmy tvoří kolem 20 procent a dále roste,” upřesnil Handkammer.
“Barevnější kartóny jsme zavedli u dezertů,” připustila pracovnice marketingového oddělení Mlékárny Kunín, jež nechtěla být jmenována. Podle ní se vyšší atraktivita barevných kartónů uplatňuje zejména u diskontních prodejen prodávajících přímo z přepravních krabic položených na paletách, například v Kauflandu, Plusu či v samoobslužném velkoobchodu Makro.
“Zaznamenali jsme výraznější barevnost například u nápojů, džusů,” přisvědčila mluvčí Makra Markéta Světlíková.
“Kartónové obaly s jednodušším jednobarevným či dvoubarevným potiskem ustupují, výrobci chtějí, aby na obalu bylo nejen logo jejich společnosti a výrobku, ale také pestrý obrázek toho, co je uvnitř,” říká ředitel všetatského závodu firmy Martin Hejl.
Podle něj výrobci, především v potravinářském průmyslu či v elektronice, zjišťují, že prodává nejen reklama v televizi či tisku, ale i barevnost obalu přímo na místě prodeje v obrovských halách hypermarketů. Zde přitom zboží donedávna vykukovalo z jednoduchých, převážně jednobarevných lepenkových krabic. “Zvyšuje se i zájem o vícebarevné odnosné multipacky u rodinných balení, například u jogurtů či piva,” poznamenal Hejl.
“Letos proto investujeme 60 miliónů korun do nákupu nejnovější technologie na výrobu pestrobarevných obalů,” podotkl Handkammer.
Nezávislá studie společnosti Parabelisk předpovídá pro Thimm Obaly navýšení tržního podílu do dvou let ze současných 12 na 20 procent.
Výrobci lepenkových obalů se snaží prosadit i nabídkou vlastního designu. “Máme vlastní vývojové oddělení, které pro naše zákazníky navrhuje tvar i barevnost obalů s vlastními specialisty, grafiky a designéry,” vypočítává Handkammer. Český trh s nárůstem více než sedm procent v loňském roce se vyvíjel oproti ostatním evropským zemím nadprůměrně. “Letos očekáváme stejnou míru růstu. Pokud zůstane tempo růstu trhu i v následujících letech pět až sedm procent, naplní se dosud plně nevyužitá celková výrobní kapacita českých výrobců vlnité lepenky do roku 2010,” odhaduje Handkammer.
Hospodářské noviny, 11.3.2003, autor: Jan Činčura

×

Nokia World Aerobic – Prague 2003

Starší článek

Henkel získal minoritní podíl ve firmě Wella

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více