Podíl Novy na sledovanosti klesá, roste podíl Primy

13. 3. 2003 14:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Od roku 1997 poklesl podíl televize Nova na sledovanosti o 8 %. Nova přesto zůstává nejsledovanější tuzemskou televizí. Její podíl na sledovanosti loni dosáhl 44,2 %. Ještě v roce 1999 však představoval něco málo přes 50 %. Vyplývá to z údajů společnosti ARBOmedia o vývoji mediálního trhu v České republice.
Naopak druhé komerční televizní stanici – Prima TV – podíl na sledovanosti roste. Loni dosáhl dvaceti procent. Ještě v roce 1999 přitom podíl Primy na sledovanosti tvořil zhruba 12 %. Podíl obou kanálů České televize se drží na hranici 30 %.
Jiná situace je však v hlavním vysílacím čase (prime time). V čase, kdy je u obrazovek nejvíce diváků, jsou naopak preferovány televize Nova a Česká televize. Nova přitom v tomto vysílacím čase získává 48% podíl, ČT 1 26 %. V případě Primy pak podíl dosahuje 18,5 %.
Narůstá i sledovanost reklamních bloků, které se do hlavního vysílacího času koncentrují. Nejsledovanější bloky nabízí Nova, sleduje je v průměru 8,5 procenta lidí. Nejmenší sledovanost bloků (3,4 procenta) má Prima. Na trhu televizní reklamy, tedy prodaných procentních bodů sledovanosti, tzv. GRP’s, se podílí Nova 65 procenty, Prima 23 procenty a ČT 12 procenty.
Televizní diváci také podle ARBOmedia stárnou, což se projevuje na obrazovce. Dvě pětiny diváků jsou starší 55 let. Nejmladší stanicí je ČT 2 – 62 % diváků je zde do 55 let. ČT 1 oslovuje diváky mladší a střední věkové skupiny mezi 25-34 lety. Prima roste díky starším divákům – 46 % auditoria tvoří lidé nad 55 let.
-mav-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.