Od roku 1997 poklesl podíl televize Nova na sledovanosti o 8 %. Nova přesto zůstává nejsledovanější tuzemskou televizí. Její podíl na sledovanosti loni dosáhl 44,2 %. Ještě v roce 1999 však představoval něco málo přes 50 %. Vyplývá to z údajů společnosti ARBOmedia o vývoji mediálního trhu v České republice.
Naopak druhé komerční televizní stanici – Prima TV – podíl na sledovanosti roste. Loni dosáhl dvaceti procent. Ještě v roce 1999 přitom podíl Primy na sledovanosti tvořil zhruba 12 %. Podíl obou kanálů České televize se drží na hranici 30 %.
Jiná situace je však v hlavním vysílacím čase (prime time). V čase, kdy je u obrazovek nejvíce diváků, jsou naopak preferovány televize Nova a Česká televize. Nova přitom v tomto vysílacím čase získává 48% podíl, ČT 1 26 %. V případě Primy pak podíl dosahuje 18,5 %.
Narůstá i sledovanost reklamních bloků, které se do hlavního vysílacího času koncentrují. Nejsledovanější bloky nabízí Nova, sleduje je v průměru 8,5 procenta lidí. Nejmenší sledovanost bloků (3,4 procenta) má Prima. Na trhu televizní reklamy, tedy prodaných procentních bodů sledovanosti, tzv. GRP’s, se podílí Nova 65 procenty, Prima 23 procenty a ČT 12 procenty.
Televizní diváci také podle ARBOmedia stárnou, což se projevuje na obrazovce. Dvě pětiny diváků jsou starší 55 let. Nejmladší stanicí je ČT 2 – 62 % diváků je zde do 55 let. ČT 1 oslovuje diváky mladší a střední věkové skupiny mezi 25-34 lety. Prima roste díky starším divákům – 46 % auditoria tvoří lidé nad 55 let.
-mav-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).