Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Philip Morris má zaplatit 10 miliard

Redakce MAM24. 3. 2003




Chicagský soud rozhodl, že americký tabákový výrobce Philip Morris USA má zaplatit 10,1 miliardy dolarů za klamání spotřebitelů. Podle soudu je od 70. let uváděl v omyl, když lehké cigarety zmiňoval v reklamních kampaních jako “zdravější alternativu” tradičních cigaret.


Soudce Nicholas Byron pro list Washington Post uvedl, že výrobce se dopustil klamavé reklamy, protože věděl, že lehké značky, jako například Marlboro Lights, jsou stejně škodlivé jako běžná produkce.


Společnost se brání, že označení “lehké” se týká chuti, nikoli obsahu škodlivin.


“Rozsudek ignoruje zákon, ignoruje fakta a odporuje zdravému rozumu,” uvedl viceprezident společnosti Philip Morris William Ohlemeyer. Dodal také, že se firma proti rozhodnutí soudu odvolá.


Soud nařídil, že 7,1 miliardy z celkové částky dostanou kuřáci ze státu Illinois jako kompenzaci a další tři miliardy připadnou státu, který je v žalobě zastupoval.


Zástupci žalobce soudí, že rozhodnutí soudu bude důležitým precedentem pro další případy vedené proti tabákovým koncernům. Stát Illinois bude vystupovat jako žalobce i v kauze proti dalšímu tabákovému výrobci R.J. Reynolds. Zahájení procesu je stanoveno na 21. říjen letošního roku.


Řízení proti tabákovým firmám povede v příštím roce také ministerstvo spravedlnosti USA. Podle něj by největší výrobci (kromě Philip Morris a R.J. Reynolds jsou to ještě Lorillard Tobacco, Liggett Group a Brown {alfa} Williamson) měli zaplatit 289 miliard dolarů, které vydělali během půl století svými podvodnými marketingovými praktikami.


Soudní spis, který má 1400 stran, uvádí mimo jiné, že firmy manipulují s označením obsahu nikotinu a dehtu, lžou spotřebitelům o nebezpečí kouření a směřují své mnohamiliardové reklamní kampaně i na děti.


“Tyto praktiky pokračují dodnes, přestože firmy slíbily, že změní způsob komunikace,” uvádí soud ve vyjádření pro deník The New York Times.


Pokud ministerstvo soudní spor vyhraje, budou výrobci podle analytiků nuceni zvýšit ceny v průměru o 50 centů za krabičku. I tak ale bude jejich přežití problematické, soudí pozorovatelé.


Tabákové společnosti uvádějí, že jim v případě takto vysokých pokut hrozí bankrot. Momentálně čekají, jak dopadne soudní proces, který proti nim vedou kuřáci z Floridy. V této kauze, vedené jako Engleova, se jedná o 145 miliard dolarů.


Hospodářské noviny, 24.3.2003, autor: Sabina Kunešová






×

Weby mají kvůli válce zvláštní rubriky

Starší článek

Skupina Kabát na špici hitparády nadále odolává Norah Jonesové

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více