Obrat internetové reklamy se loni zvýšil o třetinu

6. 3. 2003 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Hrubý obrat internetové reklamy se loni v České republice zvýšil meziročně o třetinu na 320 milionů korun, což je zhruba o deset milionů méně, než odborníci předpokládali. Svůj odhad loňských výnosů zveřejnila Sekce vydavatelů internetových titulů. Do uvedené částky nejsou započítané příjmy z reklamních barterů.
Pro letošní rok vydavatelé předpovídají další růst příjmů o 20 procent na 380 milionů korun. I když je očekávaný růst pomalejší než v roce 2002, zůstane i letos internet nejrychleji rostoucím reklamním médiem.
Nejvýznamnějším zdrojem příjmů zůstali i v loňském roce přímí klienti a reklamní agentury. Sekce vydavatelů zaznamenala také významné posílení mediálních agentur, naopak mírně poklesl obrat inzerce dodané mediálními zastupiteli.
Statistiku lehce zkresluje fakt, že je založená na údajích velkých internetových vydavatelů, zatímco mediální zastupitelé obvykle působí u inzerce na malých a středních serverech.
Sekce vydavatelů internetových titulů získala údaje od společností představujících 75 procent internetového reklamního trhu. Celkový příjem trhu sdružení odhadlo proporcionálně.
-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.