Hrubý obrat internetové reklamy se loni v České republice zvýšil meziročně o třetinu na 320 milionů korun, což je zhruba o deset milionů méně, než odborníci předpokládali. Svůj odhad loňských výnosů zveřejnila Sekce vydavatelů internetových titulů. Do uvedené částky nejsou započítané příjmy z reklamních barterů.
Pro letošní rok vydavatelé předpovídají další růst příjmů o 20 procent na 380 milionů korun. I když je očekávaný růst pomalejší než v roce 2002, zůstane i letos internet nejrychleji rostoucím reklamním médiem.
Nejvýznamnějším zdrojem příjmů zůstali i v loňském roce přímí klienti a reklamní agentury. Sekce vydavatelů zaznamenala také významné posílení mediálních agentur, naopak mírně poklesl obrat inzerce dodané mediálními zastupiteli.
Statistiku lehce zkresluje fakt, že je založená na údajích velkých internetových vydavatelů, zatímco mediální zastupitelé obvykle působí u inzerce na malých a středních serverech.
Sekce vydavatelů internetových titulů získala údaje od společností představujících 75 procent internetového reklamního trhu. Celkový příjem trhu sdružení odhadlo proporcionálně.
-čtk-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?