Německé televize omezily kvůli Iráku zábavu
Mimořádná vydání deníků či zvláštní relace elektronických médií jsou od začátku irácké války v Německu na denním pořádku. Internetové portály zaznamenávají enormní návštěvnost. Podobně jako po atentátech z 11. září 2001, některé televizní kanály stornovaly obvyklé zábavné pořady a vedou se morální spory o to, jak dalece má v těchto dnech místo na obrazovkách televizní estráda.
Hlavní veřejnoprávní stanice ARD škrtla zábavné pořady první den už proto, že se do záplavy informací nejen nehodily, ale také na ně prakticky nezbylo místo. Jedna z plejády komerčních stanic ProSieben pro jistotu zrušila každodenní večerní vysílání satirického pořadu TV Total. Po předloňských atentátech v USA byla prvním kanálem, který svou show obnovil už po dvou týdnech a stal se terčem drtivé kritiky mravokárců.
Další televizní stanice zatím zvažují a váhají. Nejsledovanější komerční kanál RTL se při zařazování legrace rozhoduje operativně podle nejnovějšího vývoje války.
Veřejnoprávní kanál ZDF má v sobotu na programu v Německu vůbec nejsledovanější diváckou show Vsaďte se, že…, která je určena také pro Rakousko a německy mluvící část Švýcarska. Teď je její osud na vážkách. Tisk píše, že se stanice na poslední chvíli snaží vysílání zachránit a sehnat do něj bývalého amerického prezidenta Billa Clintona, aby vysílání získalo aspoň trochu na politické váze.
“Není nám do smíchu,” vysvětluje omezování zábavy moderátor severoněmecké soukromé rozhlasové stanice R.SH Carsten Köthe. Už ve čtvrtek se legrace k popukání zřekly i jiné radiokanály.
Lidé teď beztak prahnou hlavně po nejnovějších zprávách z místa a živě. Německá evropská mediální velmoc s tím nemá velký problém. Plejáda televizních stanic má své týmy po celém světě, především pak v těchto dnech na různých místech Iráku, v Jordánsku, Saúdské Arábii, Kuvajtu či jinde v krizové oblasti.
T-Online, jeden z největších internetových poskytovatelů telekomunikační firmy Deutsche Telekom, registruje ztrojnásobení zájmu. Na další významný internetový portál Spiegel-Online kliklo jen ve čtvrtek devět milionů zájemců. “Lidé v zaměstnání mnohdy nemohou sledovat rozhlas nebo televizi. Jako jediný zdroj nezřídka zůstává webová stránka,” říká šéfredaktor portálu Mathias Müller.
-čtk-