Válka v Iráku znamená složitý problém pro hudební a zábavní televizní stanice orientované hlavně na velmi mladé lidi. Na nynější situaci reagují různě. Vůbec největší stanice tohoto druhu na světě, americká MTV, která tvoří součást koncernu Viacom, poprvé v dějinách vyslala do války svého reportéra Gideona Yago, který vysílá z regionu Perského zálivu.
Britská odnož tohoto kanálu uspořádala pro své mladé diváky debatu s premiérem Tonym Blairem pod názvem „Je válka odpověď?“ O tom, zda se od něj dočkali uspokojivé odpovědi, však list Gazeta Wyborcza, který informaci přinesl, pomlčel.
Populární německá hudební televize VIVA, která vysílá v mnoha evropských zemích, umístila do pravého horního rohu obrazovky pacifistický emblém, a to hned po zahájení útoku na Irák. Vysílá nyní také o něco klidnější melodie a hlášky typu „všechno je v pořádku“. Do oblasti konfliktu však své zpravodaje nevyslala.
„Do ničeho nám nemluví,“ odpověděla programová ředitelka stanice VIVA Monika Oomen na dotaz, zda americký vlastník, koncern AOL Time Warner neměl tendenci ovlivňovat její náplň. AOL je totiž zároveň majitelem televizní stanice CNN či týdeníku Time, které v nynější situaci jednoznačně podporují válečný zásah.
Hospodářské noviny, 27.3.2003, autor: (sto)
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).