Některé hudební stanice zvolily pro čas války mírnější rytmy

27. 3. 2003 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Válka v Iráku znamená složitý problém pro hudební a zábavní televizní stanice orientované hlavně na velmi mladé lidi. Na nynější situaci reagují různě. Vůbec největší stanice tohoto druhu na světě, americká MTV, která tvoří součást koncernu Viacom, poprvé v dějinách vyslala do války svého reportéra Gideona Yago, který vysílá z regionu Perského zálivu.
Britská odnož tohoto kanálu uspořádala pro své mladé diváky debatu s premiérem Tonym Blairem pod názvem „Je válka odpověď?“ O tom, zda se od něj dočkali uspokojivé odpovědi, však list Gazeta Wyborcza, který informaci přinesl, pomlčel.
Populární německá hudební televize VIVA, která vysílá v mnoha evropských zemích, umístila do pravého horního rohu obrazovky pacifistický emblém, a to hned po zahájení útoku na Irák. Vysílá nyní také o něco klidnější melodie a hlášky typu „všechno je v pořádku“. Do oblasti konfliktu však své zpravodaje nevyslala.
„Do ničeho nám nemluví,“ odpověděla programová ředitelka stanice VIVA Monika Oomen na dotaz, zda americký vlastník, koncern AOL Time Warner neměl tendenci ovlivňovat její náplň. AOL je totiž zároveň majitelem televizní stanice CNN či týdeníku Time, které v nynější situaci jednoznačně podporují válečný zásah.
Hospodářské noviny, 27.3.2003, autor: (sto)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.