Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mediální komise se neshodla na názoru k pokutě za pořad ČT

Redakce MAM14. 3. 2003

Členové sněmovní mediální komise mají různé názory na pokutu, kterou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) udělila České televizi (ČT) za odvysílání pořadu České hlasování. Hana Marvanová (US-DEU) žádá, aby rada přehodnotila své stanovisko. Podle Petra Plevy (ODS) ale komise nemá právo do rozhodování rady zasahovat. Poslanci by se tak prý pasovali do role soudců, což jim nepřísluší.
Marvanová je přesvědčena, že udělení půlmilionové pokuty za odvysílání satirického pořadu České hlasování znamená omezení svobody tvorby. Podle ní v tomto případě nastává rozpor mezi zákonem a ústavou. Na hodnocení satirických pořadů by se podle ní neměla vztahovat stejná kritéria jako na publicistické pořady.
Předseda komise Jaromír Talíř (KDU-ČSL) chce požádat vedení ČT o poskytnutí nahrávky se zmíněným pořadem. Poslanci si ji podle Talíře prohlédnou a zhodnotí ji. Členové komise by měli dále hodnotit, zda rada přistupuje ke všem kontroverzním pořadům v televizním vysílání stejně.
Rada své rozhodnutí o udělení pokuty zdůvodnila tím, že pořad nebyl dostatečně objektivní a vyvážený. Mluvčí rady Pavel Barák uvedl, že hlavním důvodem udělení pokuty bylo zařazení pořadu do vysílání 28. října loňského roku, tedy v předvečer druhého kola senátních a komunálních voleb. To mělo být pokusem ČT o manipulaci veřejného mínění. “Svoboda diváka vytvořit si vlastní názor byla vědomě a zcela záměrně omezena výběrem dokumentů a komentářů,” uvedl Barák. Podle Baráka tak ČT neposkytla divákům objektivní a vyvážené informace nezbytné pro vytváření názorů a neoddělila názory a hodnotící komentáře od zpravodajství.
Internetové stránky ČT pořad České hlasování charakterizují jako dokumentární komedii, v níž imitátor Petr Jablonský svým osobitým způsobem na příkladu Václava Havla, Václava Klause, Miloše Zemana a dalších politiků komentuje polistopadový vývoj.
Právě proto, že sama ČT označila pořad za dokumentární, hodnotila jej rada podle požadavků na dokumentární a publicistické pořady. Na zasedání sněmovní mediální komise to řekl předseda RRTV Martin Muchka. Podle Muchky by se rada pořadem pravděpodobně nezabývala, kdyby byl jasně označen jako satirický a kdyby byl vysílán v jiném čase. Načasování vysílání pořadu Muchka považuje za profesionální pochybení zaměstnanců televize.
-čtk-

×

Philip Morris ČR zvýšil loni zisk na téměř čtyři miliardy

Starší článek

Mlynářův mluvčí Vacek končí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více