McDonald’s asi podá na KFC za přijímání slevových kupónů žalobu

20. 3. 2003 17:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost McDonald’s ČR podle generálního ředitele Martina Dlouhého asi podá na řetězec Kentucky Fried Chicken (KFC) žalobu za přijímání slevových kupónů, které McDonald’s poskytoval zákazníkům.
„Připravujeme ji a předpokládáme, že pokud se neobjeví nějaké teď neznámé skutečnosti, tak že ji podáme,“ řekl Dlouhý. Vyjádření firmy American Restaurants, která v tuzemsku KFC provozuje, se ČTK sehnat nepodařilo.
KFC přestal konkurenční slevové kupóny přijímat 6. března, což zdůvodnil přípravami na novou kampaň pro zákazníky. McDonald’s ale již koncem února informoval, že KFC nesmí přijímat jeho poukázky podle předběžného opatření Městského soudu v Praze.
Firma nyní podle Dlouhého zvažuje, co bude v žalobě požadovat. Pravděpodobně to bude morální i finanční satisfakce nebo náhrada škody. „Důvod je, aby ta žaloba měla nějakou váhu. Není naším cílem na tom vydělat nebo se zahojit,“ prohlásil Dlouhý. I kdyby firma cokoli vysoudila, tak to věnuje na charitu, dodal. McDonald’s přitom odhaduje, že jednání KFC mu mohlo na tržbách ubrat zhruba kolem 20 milionů korun.
McDonald’s kupóny na slevy vydal a distribuoval v celé ČR v rámci marketingové kampaně Kupónka plná výhod. Akce začala 3. února a skončila 9. března. Konkurenční poukázky začal přijímat i řetězec KFC, což McDonald’s označil za parazitování a obrátil se na soud.
McDonald’s ve čtvrtek v Česku otevřel 69. restauraci. Za loňský rok vykázala firma tržby 1,96 miliardy korun, což představuje proti předchozímu roku nárůst asi o 11 procent. KFC a Pizza Hut, který je pro McDonald’s nejvýznamnějším konkurenčním řetězcem na českém trhu, má v tuzemsku 21 restaurací. Předloni měla American Restaurants tržby bez DPH asi 616 milionů korun.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.