Mattoni v reklamě zaměstnává umělce

3. 3. 2003 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

S nápadem zaměstnat v reklamě výtvarné umělce přišla minerálka Mattoni. Účastníci projektu Mattoni Water Colors (MWC) mají za úkol vytvořit originální dílo, ke kterému se nechají inspirovat svým vnímáním značky Mattoni, případně je téma zcela volné.
Od vzniku projektu v březnu 2001 díla pro MWC vytvořili akademičtí malíři Jiří Anderle, Ladislav Kuklík, Jan Souček a Roman Franta. Zástupci nejmladší generace byli Bernardo Giorgi a Hynek Martinec.
V současné době končí šestiměsíční období expozice díla výtvarníka Romana Franty na megaboardu na Nuselském mostě a chystá se uveřejnění díla mladého výtvarníka Hynka Martince.
Zástupci společnosti Karlovarské minerální vody (KMV) jsou přesvědčeni, že projekt překračuje hranice běžné marketingové komunikace. Co se týče nákladů, jsou honoráře autorů a atraktivní plocha v centru města nejnáročnější součástí projektu. Hlavním rozdílem mezi projektem KMV a jinými je to, že v dílech vytvořených pro MWC není symbolika Mattoni povinná a není podmínkou spolupráce.
Pro spojení své značky se známými i začínajícími umělci je ve světě asi nejznámější „fenomén“ Absolut. Umělci v tomto případě tvoří reklamy inspirované typickým tvarem láhve Absolut, které jsou uměleckým dílem. Jistou podobnost můžeme najít i u firem, které v posledních letech dávají volnou ruku známým filmovým režisérům, aby točili krátké filmy, jež jsou následně k vidění na internetu. Podmínkou zpravidla bývá účast produktu ve filmu, např. filmy BMW, nebo na vzniku reklamního či uměleckého díla – filmy Dreams natočené novou kamerou značky Sony.
Hospodářské noviny, 3.3.2003, autor: Gabriela Stará

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.