MasterCard hodnotí svou promotion jako úspěšnou
Kampaň, která měla v minulých měsících podpořit používání platebních karet skupiny MasterCard International u obchodníků, byla podle vyjádření společnosti úspěšná. Zákazníci pozitivně reagovali na promo kampaň, v níž jim byly přímo v obchodech vysvětleny výhody plateb kartou a v níž získali vedle možnosti výhry zájezdu i malý dárek.
Vedle soutěže, které se automaticky účastnili všichni držitelé karet MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro, kteří během dvou měsíců, kdy soutěž probíhala, uskutečnili alespoň jednu platbu kartou za zboží nebo služby přesahující 400 Kč, byla zorganizována i promo kampaň.
Ta zahrnovala 30 akcí pro zákazníky v 11 hypermarketech Tesco, Carrefour, Interspar a Hypernova.
Dva členové týmu vždy informovali zákazníky o výhodách přímých plateb ve frontách před pokladnami, dva před bankomaty (kde se nakupující dozvěděli výhody plateb kartou ve srovnání s výběrem z bankomatu). Poslední z promotérů těm zákazníkům, kteří platili kartou, poskytl malý dárek.
Ukázalo se, že nejúspěšnějším způsobem oslovení zákazníků byl rozhovor ve frontě před pokladnami. Členové promo týmu měli dostatek času se zákazníkem promluvit a jako úspěšnou se ukázala i motivace chvíli před placením. Více než čtvrtina oslovených zákazníků se rozhodla přímo zaplatit kartou. Zákazníci zároveň ocenili malý dárek, který preferovali před možností nejisté výhry.
Samotná soutěž dávala šanci na výhru zejména těm, kdo svou platební kartu k placení za zboží či služby používají jen zřídka. Vítězem zájezdu pro čtyři osoby v hodnotě 300 000 Kč se totiž nestával automaticky ten držitel, který uskutečnil nejvyšší počet transakcí u obchodníků, ale ten, jehož karta zaznamenala nejvyšší procentuální nárůst přímých plateb ve srovnání s předchozími měsíci. Dalších třicet účastníků v pořadí si mohlo vybrat ze zájezdů po Evropě pro čtyři osoby podle svých představ, každý v hodnotě 50 000 Kč
Držitelé platebních karet MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro byli o soutěži informováni letákem vloženým k výpisu z účtu posílanému jejich bankou.
Byla podpořena i mediální kampaní (citylighty, rozhlasové spoty, promo materiály v obchodech a tisková inzerce).
-bob-